Van de regen in de drup! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van johnenjose - WaarBenJij.nu Van de regen in de drup! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van johnenjose - WaarBenJij.nu

Van de regen in de drup!

Door: John en José

05 Oktober 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve thuisblijvers,

Woensdagmorgen stond, in de stromende regen, om half negen de taxi voor de deur. Het was inderdaad een prettig idee om weg te gaan met het idee dat het na 15 uur vliegen wel mooi weer zou zijn.
Toen we op Schiphol arriveerden kwam net ons uitzwaaicomité, in de vorm van mijn lieve ouders, eraan. Bij de incheckbalie was het niet druk en toen we eenmaal de koffers hadden achtergelaten was er nog gelegenheid om gezamenlijk een kopje koffie te drinken.
We gingen naar de aankomsthal en zaten daar gezellig op het terras maar toen was toch de tijd gekomen om richting de vertrekhal te gaan. John moest nog even naar de wc en kwam vervolgens weer terug met een heel peloton marechaussee (zo goed Reina?) achter zich aan. Liften werden stil gezet en op iedere trap stond twee man sterk en het volledige gebied rondom het terras werd afgezet met rood lint. Wat nu, we hadden toch echt onze koffie betaald? Maar het mocht niet baten we konden er niet langs. We keken het nog even aan maar om 11.00 uur moesten we instappen en de tijd begon een beetje te dringen. John trok z'n liefste gezicht en op vertoon van onze tickets en instapkaarten mochten we toch naar de vertrek hal maar we moesten wel ten overstaan van het hele terras onze handbagage uitpakken en werden we uitgebreid gefouilleerd (het lijkt wel een dictee!). Jullie begrijpen dat we een hoop bekijks hadden maar dat kon ons niet zoveel schelen, als we maar weg waren. Het was wel sneu voor mijn ouders want die moesten wel achterblijven. Ik heb begrepen dat ze inmiddels wel thuis zijn :)
Het bleek uiteindelijk om een preventieve veiligheidscontrole op wapenbezit te zijn.
Zou dit een begin zijn van een hoop belevenissen?
Inmiddels zitten we nu veilig en wel op Penang. Het was een lange reis maar naast mij zat een oudere dame die wel van een kletspraatje en een borreltje hield dus jullie begrijpen... Af en toe hadden we wat turbulentie die door John werd veroorzaakt want die zat naar een lachfilm te kijken en jullie weten dat als hij lacht hij dat met z'n volle omvang doet :)
Maar.... toen we op Penang aankwamen plensde het ook al van de regen, niet zo erg als toen op de Dominicaanse Republiek maar toch. Ik heb gauw mijn beruchte vest uitgedaan en je gelooft het of niet maar na een half uurtje kwam het zonnetje door!
Het is hier nu erg warm, het is het gevoel dat je met je regenpak in een subtropisch zwembad stapt. Maar we weten dat je er na een dag of twee wel aan gewend bent.
Inmiddels hebben we onze eerste satéetjes al gehad.
We zijn so wie so al behoorlijk in de weer geweest want John heeft net twee maatkostuums laten maken. Ria, misschien is het een idee om eens in de projectgroep aan te geven dat ze hier voor weinig ook bedrijfskleding op maat maken. Kunnen we een werkbezoek van maken toch?
Nou dit was zo'n beetje ons wel en wee van de afgelopen twee dagen.
Dikke kus van ons aan jullie allemaal. We houden jullie op de hoogte.

• 05 Oktober 2006 - 10:57

Pa En Ma Doezie:

Hallo vakantiegangers.
    Wij hebben jullie aankomst en eerste belevenissen daar gelezen. Wij hopen dat jullie een hele fijne vakantie mogen hebben en we zien uit naar jullie volgende mails. Geniet er van. Groetjes Pa en Ma.

• 05 Oktober 2006 - 13:54

Yvonne:

Hoi John en José, Wat een spannend begin van jullie vakantie. Gelukkig konden jullie toch nog op tijd mee. Jullie maken wel meteen gebruik van de tijd, eten, drinken, leuke dingen kopen. Maar ja daar heb je dan ook vakantie voor! Leuk dat jullie ons op deze manier op de hoogte houden. We houden de verdere wetenswaardigheden graag tegoed. Veel plezier en tot gauw. Groetjes, Yvonne en Peter

• 05 Oktober 2006 - 15:40

Belia:

Hi,hi,hi, hoe krijgen jullie het weer voor elkaar????John reist tig keer per jaar en geen problemen met naar het toilet gaan en jij met je vest zorgt gelijk voor paniek, en regen natuurlijk, dat je dat vest hebt meegenomen, had het even gezegd, dan had je mijn oranje vest ook mee kunnen nemen, kun je afwisselen!!! Maar goed, het is wel een spannend begin, hopelijk ook het enige. Groetjes Belia

• 05 Oktober 2006 - 16:22

Marion:

Nog geen twee dagen onderweg en je kan al bijna een boek gaan schrijven. Als titel zou ik zeggen: Het verhaal achter het vest. Veel plezier verder,enne, laat dat vest maar uit. Groetjes Marion.

• 05 Oktober 2006 - 18:11

Leon E Jeanne:

nou als john al een turbulentie geeft kan je na gaan wat dat had geweest met leon erbij, maar gelukkig hebben jullie beter weer daar hier nog slecht dus geniet er lekker van en denk niet aan ons hier in de regen groetjes jeanne

• 05 Oktober 2006 - 18:57

Peter:

Leuke Blog. Ben benieuwd naar Fotos en de rest van jullie reisverschlag

P.S. Zus, geen angst, je nederlands is beter als die van mij :-)))

Gruss üs de Schwiiz

P.

• 05 Oktober 2006 - 19:28

Bianca&kids:

Gelukkig is het weer al opgeknapt en wordt het (hopelijk)geen herhaling van de Dominicaanse qua weer.
    Ik begrijp dat wij met alles rekenig moeten houden op Schiphol. Misschien scheelt het dat wij door een kon.mar. naar het vliegtuig begeleidt worden.
    Ik moet zeggen ik kijk uit naar je volgend schrijven, knap hoe je het zo op "papier" krijgt.

Veel plezier en de groetjes van ons drieën

• 05 Oktober 2006 - 20:44

De Bossche Bollen:

Halli Hallo,

Je hebt het al vaker gezegd met John erbij moet je nooit iets willen uithalen. Deze belevenis ondersteept het weer eens.
    Gelukkig zijn jullie weggekomen! Nog veel plezier met jullie belevenissen ( goed voor een Oscar ??!! )
    Groetjes van ons

• 06 Oktober 2006 - 06:52

Ria:

Hallo José en medereisgenoten, De vraag over bedrijfskleding stuur je door naar mij? Ik in jas en rok, natuurlijk geef ik dat voorstel niet door. Al hoe wel een werkbezoek zou inderdaad niet gek zijn. Geniet ze en leuk die mailtjes.
    Groetjes Ria

• 06 Oktober 2006 - 12:09

Trees:

Wat begin van jullie vakantie. José er gebeurt altijd wel wat, als je in de beurt bent. Maar gelukkig zitten jullie nu wel in het zonnetje.
    Ik meld me wel aan, als vrijwilligster om daar bedrijfskleding uit te gaan zoeken.

Groetjes Trees