Een onverwachte ontmoeting - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van johnenjose - WaarBenJij.nu Een onverwachte ontmoeting - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van johnenjose - WaarBenJij.nu

Een onverwachte ontmoeting

Door: John en José

07 Oktober 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve thuisblijvers,

Weer even een berichtje vanuit een zeer warm en zonnig Maleisie :) Gisteren hadden we wat last van smog maar na een zeer zware tropische bui gisteravond is het vandaag heel zonnig en helder.
Wat voelt het vertrouwd om hier weer te zijn en het oh-ja gehalte is erg hoog. De satéetjes smaken nog steeds opperbest, de massages zijn heerlijk en de bevolking is verschrikkelijk vriendelijk en behulpzaam. We zitten hier pas voor de derde dag maar het is net of we er al heel lang zitten. Nederland is letterlijk en figuurlijk heel ver weg!
Afgelopen donderdagmiddag hadden we een bijzondere ontmoeting want we komen bij de lift van ons hotel een zakenrelatie van John met zijn vrouw tegen. We wisten wel van elkaar dat we rond dezelfde tijd in Maleisie zouden zijn maar wisten elkaars reisschema's niet. En zo kon het gebeuren dat we 's avonds gezellig met elkaar hebben gegeten. Het klikte zo goed tussen ons dat we ook gisteren de avond met elkaar hebben doorgebracht. We zijn 's avonds naar de hoofdstad Georgetown gereden en hebben daar tussen de lokale bevolking in Chinatown gegeten. Zo heerlijk hebben we nog nooit chinees gegeten. We waren wel een bezienswaardigheid want ze waren niet gewend om blanken in hun restaurant te ontvangen (met recht rare chinezen).
Vanmorgen hebben we een rondrit over het eiland gemaakt en wat rondgekeken bij de kampongs. Vanmiddag gaan we lekker wat luieren; een beetje zonnen, een beetje lezen, een beetje zwemmen en een hapje eten en vanavond gaan we op excursie: shop till you drop :) Daarover later vast meer.

Veel liefs van de genietende vakantiegangers

• 07 Oktober 2006 - 05:53

De Bossche Bollen:

Hallo,

Zoals jullie schrijven je bent er pas drie dagen en als je dan al ziet hoeveel je hebt meegemaakt. Niet saai dus. Hoe wisten jullie nu welke Chinees lekker was ?? Luier ze vanmiddag en blijf genieten.
    Groetjes !!

• 07 Oktober 2006 - 09:23

Pa & Ma Doezie:

Hallo Vakantiegenieters zoals jullie mailen is het daar goed toeven,een fijne dag verder en we zien uit naar de volgende mail.
    Groetjes.

• 07 Oktober 2006 - 10:12

Ma & Pa Haamans:

Hallo lieve vacantiegangers, het is geweldig om zo jullie vacantieverslag te volgen het is heel appart en fijn dat het contact zo makkelijk is. We kijken steeds uit naar het volgende verslag.
    Het was ook heel appart om die relatie van John tegen het lijf te lopen en ook erg leuk dat het van beide kanten klikt.
    Zo zie je de wereld is maar klein.
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben en nogmaals geniet er met volle teugen van.
    Hier gaat alles goed alleen het weer werkt niet zo mee, storm en regen maar ja je kunt niet alles hebben, toch!!
    Verder wensen wij jullie heel veel plezier en we duimen voor goed weer.
    Veel liefs van ons beiden.
    Ma en Pa Haamans.

• 07 Oktober 2006 - 11:27

Fred En Belia:

Hoi John en Jose, wat heerlijk zeg, we zien het al helemaal voor ons! En dan moeten jullie nog zo lang, hopelijk gaat het niet vervelen, hahahaha.
    Wat vooral lekker is, is dat je weet dat het hier regent en stormt en je daar lekker van het mooie weer kan genieten en de gastvrijheid van het de mensen. Het is ook weer erg leuk elke dag de mail te openen en jullie mail te lezen, is heel erg leuk om te volgen!
    Nou, genoeg geleutert, groetjes Fred en Belia

• 08 Oktober 2006 - 10:27

Jan & Marjolein:

Hi J&J,

Wow zeg dat klinkt goed het is dus ECHT! vakantie.
    Wat een toeval zeg die ontmoeting. Ik wens jullie nog een fijne tijd daar maar doe wel voorzichtig.
    Dikke knuf Marjolein en de rest.

• 09 Oktober 2006 - 20:25

Robin:

Hahaha dat is gek! Zo zie je maar, de wereld is klein.