Afscheid van Penang :( - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van johnenjose - WaarBenJij.nu Afscheid van Penang :( - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van johnenjose - WaarBenJij.nu

Afscheid van Penang :(

Door: John en José

11 Oktober 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve thuisblijvers,

Hartstikke leuk om te lezen dat jullie onze belevenissen volgen. Wij op onze beurt vinden het weer leuk om jullie reacties te lezen.

Vanavond verlaten we met pijn in ons hart ons vertrouwde en heerlijke eiland Penang om vervolgens terug te vliegen naar het vaste land van Maleisie. We blijven dan voor 1 nacht in Kuala Lumpur en vertrekken de volgende dag (donderdag) met de auto naar de Cameron Highlands. Hier leeft nog de oorspronkelijke bevolking van Maleisie, de Orang Asli en door de ligging in de bergen is het klimaat er vrij koel. Ook vind je er uitgestrekte theeplantages en de nog ongerepte jungle. Hier blijven we dan donderdag en vrijdag en gaan zaterdag in de loop van de dag weer terug naar wereldstad Kuala Lumpur. Daar vandaan vertrekken we maandagochtend voor een vlucht van drie uur naar Bali. We verlaten Penang met een lach en een traan. We gaan uiteraard nog een heleboel leuke dingen doen en zien maar we zullen het eiland en zijn bewoners erg missen :(
De afgelopen dagen hebben we nog best veel gedaan. We hadden een leuke ontmoeting met Lai. Zij is een Chinese die hier op Penang woont en, inmiddels al heel wat jaren geleden, een tijdje bij Henk en Jannie (jullie weten wel, de zakenrelatie en zijn vrouw) heeft ingewoond. Via hun hebben we haar ontmoet en zij heeft ons een aantal leuke dingen laten zien waaronder de Snaketempel. Deze tempel is ooit door een rijke weldoener aan een priester geschonken en deze tempel heeft volgens de legende een heleboel verborgen slangen die alleen te voorschijn komen op de verjaardag van de gulle gever. Ik zei al: zal je net zien dat hij vandaag jarig is maar dat was gelukkig niet zo :) Er waren wel wat slangen maar die zijn goed gevoed en verdoofd door de wierook dus daar heb je weinig last van.
Vervolgens hebben John en ik de binnenstad van Georgetown bekeken in een trishaw. Af en toe zat ik met mijn ogen dicht want op sommige momenten raasde het verkeer aan alle kanten langs ons heen. Maar alles is goed gegaan en zo zagen we alle leuke bijzonderheden van de stad die je anders met de auto niet ziet. We hadden wel medelijden met die arme man die ons fietste want twee van die forse Hollanders en dan zo'n iel mannetje ;) Maar hij was het kennelijk wel gewend want hij had nog genoeg adem over om ons allerlei wetenswaardigheden te vertellen en aan het eind deed een leuke fooi helemaal wonderen.
Gisteren zijn we naar Penang Hill geweest. Met een treintje ga je, dwars door de jungle, 850 meter steil omhoog om eenmaal boven een fantastisch uitzicht over Georgetown te hebben. We hadden geluk dat het helder weer was dus we hadden een fantastisch uitzicht.
Maar helaas zit het er hier voor ons op. Het is weer tijd voor nieuwe ontdekkingen :) Maak je dus niet ongerust als er de komende tijd een internetstilte is want we hebben geen idee of we tijd en gelegenheid hebben om iets op de weblog te zetten.

Heel veel liefs van nog steeds genietende vakantiegangers.

• 11 Oktober 2006 - 06:50

De Bossche Bollen:

Partir c'est morier un pue. Genoeg beleefd daar, op naar de volgende avonturen. John en José in Azië deel 2. Ik ben benieuwd naar de belevenissen daar op Bali.
    Prikkende satéstokjes, gillende sambal, op hol geslagen riksja's. We lezen het wel.
    Had je geen foto's kunnen maken van de vechtpartij? Doet het goed in een album.
    Groetjes en tot gauw

• 11 Oktober 2006 - 07:57

Marion & Fred:

Hoi heerlijke genieters,
    Leuk om jullie zo te volgen tijdens het "harde werken" hier. Tussen de koffiepauzes even een rondje Maleisie. Het vakantiegevoel blijft zo nog wel even hangen. Kijk uit naar jullie belevenissen op Bali. Tot gauw. Liefs Mar.

• 11 Oktober 2006 - 10:06

Ma & Pa Haamans:

Hallo lieve vacantiegangers. Het is fantastisch zoals jullie het verslag maken we zien het helemaal zo voor ons. We denken dat het niet voor het laatst is geweest dat jullie naar Maleisie op vacantie zijn geweest want de verslagen zijn zo enthousiast.
    Er is veel te beleven en te zien vandaar de vele verhalen. Erg leuk en wij genieten er iedere keer van.
    Nog een fijne tijd op het vaste land en alvast een goede reis naar Bali en ook daar veel plezier.
    Ma & Pa Haamans.

• 11 Oktober 2006 - 11:10

Wimenineke:

Hoi vakantiegangers,
    Genieten, ja dat doen jullie zeker. Leuk en hartstikke gegunt. Wij genieten met jullie mee van de verslagen en foto's.Leuk hoor ga nog meer genieten van Bali en ws. het snorkelen daar.
    Groetjes,

• 11 Oktober 2006 - 11:35

Yvonne:

Hoi Jose en John,
    tot zover bedankt voor jullie gezellige verhalen en mooie foto's. Je zou bijna meteen een vlucht boeken, zo prachtig ziet alles eruit. Jammer dat jullie daar al weg moeten maar ik denk dat er nog vele leuke dingen zullen komen! We hopen snel weer wat van jullie te horen en te zien. Tot gauw, groetjes Peter en Yvonne

• 11 Oktober 2006 - 12:54

Jan En Marjolein:

Hi J&J,

Altijd weer jammer om een leuke plek te verlaten maar het vooruitzicht is nog prima. Wat een leuke reis hebben jullie gepland! Nog veel plezier en ik hoop tot snel.
    Knuf

• 11 Oktober 2006 - 16:17

Fred En Belia:

Hoi J en J!!! Oh, oh ik wou dat ik ook kon meegaan, Bali lijkt me helemaal heerlijk!Het is ook echt heel erg leuk om jullie mailtjes steeds te krijgen. Iedere dag kijk ik er weer naar uit, en vind het jammer als jullie geen gelegenheid hebben gehad om te mailen!
    Goede doorreis dan maar en tot de volgende mail!!!Dikke kus Doezies Hoofddorp

• 11 Oktober 2006 - 16:24

Bianca:

HOi,

Ik ben inmiddels aardig jaloers te worden op het geweldig onder woorden brengen van jullie belevenissen! Het is net of je een boek leest. Wij wensen jullie veel plezier en belevenissen toe de komende tijd en hopen dat je ook daar weer snel een pc zal vinden. Zo is het net of wij mee zijn op jullie vakantie.

Groetjes Bianca en kids

• 11 Oktober 2006 - 19:33

Pa &Ma Doezie:

Hallo vakantiegenieters wat heb je weer een lang verslag van jullie belevennissen gemaakt fantastisch.Ik heb alle verslagen uitgeprint,zodat we het later in z,n geheel nog eens kunnen lezen. We wensen jullie een goede reis naar Bali,en kijken uit naar jullie volgende mail.
    Groetjes Pa & Ma Doezie

• 12 Oktober 2006 - 09:44

Petra En René:

wat geweldig wat jullie allemaal meemaken! We genieten van jullie reisverslagen, hoop dat jullie snel weer een gelegenheid hebben om weer wat ervaringen met iedereen te delen wij kijken er naar uit!