Weer boven water - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van johnenjose - WaarBenJij.nu Weer boven water - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van johnenjose - WaarBenJij.nu

Weer boven water

Door: John en José

13 Oktober 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve thuisblijvers,

En toen waren we weer terug............. maar we zullen bij het begin beginnen.

Woensdagavond vertrokken we vanaf Penang met de avondvlucht naar Kuala Lumpur om er vervolgens een uurtje later te landen. Daar vandaan namen we, zoals echte globetrobbers betaamd, de sneltrein naar ons hotel en zo stonden we om 20.45 uur in onze zeer luxe hotelkamer :)(ja natuurlijk heb ik er foto's van gemaakt). Na een nachtje lekker slapen vertrokken we de volgende morgen in een lekker zonnetje met de auto naar de Cameron Highlands. Maar helaas 4 uur rijden verder, 470 bochten later en 1500 meter hoger stortte het van de regen ( en ik had niet eens mijn vest aan!) :( Dat was natuurlijk niet de bedoeling. Gelukkig waren Henk en Jannie er en zijn we bij de open haard (ja ook dat staat op de foto) maar lekker aan de borrel gegaan. Goede raad was nu duur want om hier nou twee volle dagen te zijn en vervolgens bij de open haard te blijven zitten was niet echt een optie. Twee telefoontjes later was het geregeld.... we gaan gewoon vrijdag weer terug naar Kuala Lumpur, staan vrijdagmorgen vroeg op in de hoop dat het dan droog is en gaan dan de theeplantages bekijken. We namen nog maar een borrel op de goede afloop :)
Zo gezegd zo gedaan. Vanmorgen was het gelukkig droog en zijn we de plantages gaan bekijken en zijn weer 4 uur terug, 470 bochten verder en 1500 meter lager gereden. Soms moet je ver gaan om tot de ontdekking te komen dat het niet is wat je zoekt....
Bij de receptie van het hotel vonden ze het wel erg sneu voor ons en toen John zijn zieligste gezicht trok helemaal en daarom kregen we een upgrade naar een mini-suite. We zitten nu heeeeeeeeel vervelend op de 23ste verdieping met een prachtig uitzicht over Kuala Lumpur en het moet wel heel vreemd lopen willen ze ons hier voor maandag weg krijgen :)
Zo kon het dus gebeuren dat we vanmiddag weer midden in Kuala Lumpur aan het winkelen waren. Want natuurlijk moesten we "even" naar Timesquare: een megagrote shoppingmall met een compleet pretpark binnenin!
John heeft nog de nieuwste flightsimulator kunnen scoren, dus die is ook weer helemaal gelukkig (hopen maar dat ie het doet). We gaan zometeen lekker douchen om vanavond naar Chinatown te gaan en zien of mister Tan er nog is. Daarover vast later meer....

Foto's doorsturen is op het moment lastig want onze laptop heeft het begeven. Gelukkig is alleen het beeldscherm stuk en is de harde schijf nog in tact maar alle gemaakte foto's in Penang staan op de laptop dus daar kunnen we op dit moment niets meer mee tot we weer thuis zijn. Geloof me, er zijn prachtige foto's bij.

Voor iedereen een prettig weekend, wij houden nog even vakantie!
Veel liefs

• 13 Oktober 2006 - 11:18

Ma En Pa Haamans:

hallo lieve vakantiegangers.wat is het weer een gezellig verhaal geworden. We vinden het een geweldige idee om zo op de hoogte te blijven van jullie doen en laten.Maandag gaan jullie naar Bali, als jullie er net zo van genieten als in Maleisie dan is er niks mis mee.
    het is hier nog altijd een beetje zomer ongeveer 18 graden, dus best lekker. Verder gaat het hier gewoon z'n gangetje. v
    Veel liefs van ons beide.

• 13 Oktober 2006 - 11:30

M1x:

Hoi Globetrotters,

Zo zie je maar weer, Na regen komt zonneschijn.
    Jullie hebben beiden je beroep gemist. John als acteur en jij José als reisverslaggeefster.

Wat een belevenissen weer. Ik ga nu wel even twijfelen of we nog een keer meegaan met jullie. Het woord vakantie heeft voor ons toch wel een andere betekenis. Dat deel van die mini-suite dat lijkt er meer op. Nog heel veel plezier en ik ben zeker benieuwd naar de foto's. xx Mar.

• 13 Oktober 2006 - 13:08

Jan En Marjolein:

Hi J&J,

Wat een belevenis zeg!! En hoe John eruit ziet met z'n zieligste gezicht..... nou daar kunnen wij ons wel een voorstelling van maken. Jammer van de laptop en de foto's ben erruugg nieuwsgierig dus hoop dat we ze toch nog te zien krijgen. Héél véél plezier op Bali uit een zonnig en warm (idd 18 graden) Velserbroek.

Dikke knuf

• 13 Oktober 2006 - 14:32

Fred En Belia:

halootje!!Het is vreselijk leuk om iedere keer te zien dat jullie weer een berichtje hebben gestuurd. Maarre, hier is het ook lekker weer hoor, vooral woensdag, was heerlijk!! Alleen gister kwam ik net op tijd thuis, het begon te hozen, voor een kwartier, maar verder heerlijk weer.....je moet toch wat....bedenkend dat het daar zo lekker warm is!!! Nee hoor, voor je het weet zit je weer hier, dus geniet met volle teugen, mocht je nog een blanke kale/grijze grote man tegenkomen, dat zal het Jan Jol zijn, en doe hem dan maar de groeten, hij zit ook in KL. en als je het Saujana tegenkomt, daar zaten wij, ook de moeite waard!
    Nou, tot zover groeten van ons allemaal, Belia

• 13 Oktober 2006 - 20:24

Wimmieenineke:

Hoi, Het steekt wel weer vreeeeselijk hoor! wij maar buffelen terwijl jullie .....nee laat maar.
    Toch een klein reisadvies,
    Als je 470 bochten en 1500 meter hoger gaat met een auto is er maar ding belangrijk...Doe dan je laptop Dicht !!!! blijft tie wat langer heel !
    Het hollandse weer lees je al van andere kenissen en familie dus van ons nog veel plezier en geniet nog maar even .
    Groeten Ineke en Wim.

• 13 Oktober 2006 - 20:42

Robin:

Zonde van de laptop! Hopen dat het beeldscherm het weer gaat doen dan als jullie weet thuis zijn. Maar goed, mazzel dat jullie weer lekker in Kuala Lumpur zitten.

• 14 Oktober 2006 - 11:19

Pa & Ma Doezie:

Hoi vakantiegenieters,Jose wat'n leuk verslag heb je er weer van gemaakt.We lezen jullie belevennissen met veel genoegen.Benieuwd wat jullie op Bali weer gaan beleven.Nog een fijn weekend en een goede vlucht maandag naar Bali.groetjes van ons.