Miljonairs - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van johnenjose - WaarBenJij.nu Miljonairs - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van johnenjose - WaarBenJij.nu

Miljonairs

Door: John en José

17 Oktober 2006 | Indonesië, Batavia

Hallo lieve thuisblijvers,

We willen jullie echt niet jaloers maken hoor ;) maar het is hier ook zo super en dan hebben jullie nog niet eens de foto's gezien :) Enne... het is hier zeker 35 graden!
De mensen zijn hier super vriendelijk en als we 's avonds terugkomen op de hotelkamer dan is het licht aangedaan, ons bed teruggeslagen en staat het flesje water voor de nacht al klaar. We zijn dus tot op het bot verpest.
Wij zijn hier letterlijk miljonairs. De betaaleenheid is hier de roepia en 1 miljoen roepia is ongeveer 100 euro. Het is even wennen aan het omrekenen maar dat lukt inmiddels aardig.
Gisteravond hebben we bij een restaurant hier om de hoek gegeten en daar werden we als vorsten behandeld. Zelfs mijn tas kreeg een apart daarvoor bestemd stoeltje. We kregen vervolgens een drankje van het huis, een verfrissingsdoekje, nootjes, stokbrood en knabbelgroente en toen moesten we nog bestellen! We hadden niet zoveel honger want we hadden laat geluncht dus John nam een sateetje en ik een carpaccio en daar hadden we nog een hele maaltijd aan. We waren best moe na een lange dag en toen kregen we ook nog een slaapmutsje van het huis en als we wilden konden we op hun kosten nog met de taxi terug naar het resort worden gebracht. Maar dat laatste hebben we vriendelijk afgeslagen. En toen kwam de rekening.......... 13 euro inclusief wijn en bier :) Eerst dachten we nog dat we een omrekenfout hadden gemaakt (kan natuurlijk zo gebeuren met al die nullen) maar het bleek toch echt te kloppen.
Vandaag hebben we helemaal niks gedaan alleen lekker bij het zwembad gelegen en vooral de menukaart bestudeerd.
Af en toe regent het maar dan is het geen hemelwater maar zijn het orchideeen. In het resort staan tientallen bomen en struiken met heerlijk geurende bloemen waaronder de orchidee. Deze worden ook geplukt om welkomstslingers van te maken. En ja, ook wij hadden er gisteren een gekregen.
Vanmiddag hebben we ons laten inpalmen door een paar lokale dames die allerlei kleding verkochten. Het begon met een dame die vroeg of we alsjeblieft wat bij haar wilde kopen want de zaken gingen zo slecht maar voor we het wisten waren we omringd door meerdere dames (waarschijnlijk zusjes van elkaar) die ons, ieder in hun eigen kraampje, wat wilden verkopen. Uiteindelijk een half miljoen armer hebben we weer afscheid van ze genomen.

• 17 Oktober 2006 - 11:45

Pa & Ma Doezie:

Hallo miljonairs, dat is een snelle reactie he? Ja ik zat achter de computer de mails na te kijken en toen kwam jullie a-mail binnen.Dus reageer ik direct terug. We kunnen ons wel voorstellen dat jullie je als miljonairs voelen, met z'n ontvangst en bediening. We wensen jullie nog veel plezier daar op het warme Bali.De zon schijnt hier ook maar het is veel minder warm. We kijken uit naar jullie nieuwe foto's. Liefs Pa en Ma Doezie.

• 17 Oktober 2006 - 12:35

M1x:

Heerlijk hé dat gevoel, lekker verwent worden. Daar kan je niet genoeg van krijgen. Ik zou zeggen, lekker niets doen en genieten als "miljonairs". Ik ben heeeel benieuwd naar de foto's. Groetjes Marion.

• 17 Oktober 2006 - 15:20

Chantal:

Als je maar niet dezelfde behandeling verwacht als jullie weer thuis zijn ;)
    Dat yuppengedrag wordt niet getolereerd! Ha!
    (ok af en toe strijken wil ik best nog even volhouden...)

• 17 Oktober 2006 - 19:03

Ma & Pa Haamans:

Hier zijn we weer, jullie E-Mail gelezen en je verstand staat er bij stil zoals het daar toegaat maar niettemin is het grandioos en we begrijpen dat jullie het zo best nog een poosje kunnen volhouden.
    Als je hier aan kennissen verteld van jullie ervaringen is het voor hen moeilijk te geloven maar het is toch echt zo.
    En dan die prijzen daar zeg het is niet te geloven. Jammer dat het zo ver weg is want anders dan wist ik het wel.
    Maar wij doen het maar gewoontjes.
    Nog veel plezier en laten jullie je maar lekker verwennen.
    Heel veel groeten van ons beiden.
    Ma & Pa Haamans.

• 17 Oktober 2006 - 19:43

Fred En Belia:

zo bijzonder is dat niet hoor, 13 euro om te eten, wij hebben vanavond bij de snackbar eten gehaald, en voor het hele gezin hebben we 13 euro!!! betaald, dus eigenlijk goedkoper!! hahahahahaha, heerlijk he? Dat maakt de vakantie alleen maar leuker. Tot de volgende mail maar weer!!! dikke kus Belia en de rest van de familie