Dag 1 Amsterdam-San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 1 Amsterdam-San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 1 Amsterdam-San Francisco

10 Juni 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen al vroeg opgestaan want om 7 uur zou de taxi er zijn. We waren er alleen niet vanuit gegaan dat die al om half 7 voor de deur zou staan omdat de chauffeur, vanwege mogelijke maandagochtend files, vóór zevenen over 'de brug' wilde zijn. Dat was met recht een vroegertje en nog even opschieten!
Uitgezwaaid door de 'buuven' (en Jack....) vertrokken we dus in alle vroegte richting Schiphol.
Uiteraard was er geen file te bekennen - dat is toch altijd als je er rekening mee houdt - en waren we ruimschoots op tijd om alle noodzakelijke formaliteiten af te handelen én nog even rustig koffie te drinken.

Met het kijken naar films als Daglicht, Lincoln, the Marathon en Alles is familie, op zijn tijd een spelletje Candy Crush (de verslaving houdt maar niet op) en tussendoor een powernap was de vliegtijd van ruim 10 uur redelijk snel om en landden we - ogenschijnlijk - fit op de luchthaven van San Francisco.
Het was toen Nederlandse tijd 20.30 uur maar Amerikaanse tijd pas 11.30 uur, dus nog de hele maandag te gaan!

Bij de immigratiedienst liep het allemaal vlot. We hadden al horrorverhalen gehoord van wachtrijen van 2 uur maar binnen een kwartiertje was het gepiept.
Het ophalen van de koffers duurde aanzienlijk langer want uiteindelijk hadden we pas als een van de laatsten onze koffers.
Vervolgens met de monorail naar het autoverhuurbedrijf en ook daar werd ons geduld behoorlijk op de proef gesteld. Maar ook dat is gelukt en zijn wij de komende drie weken de eigenaren van een zilvergrijze Chevrolet Malibu!

We zitten nu tot 13 juni in het Hampton Inn in Daly City (een voorstad van San Francisco).

Ook het grote omrekenen is begonnen. Van Fahrenheit naar Celcius, van dollars naar euro’s, van mijlen naar kilometers, van inches naar centimeters, van gallons naar liters. Misschien vergeet ik nu nog wel iets maar het is even wennen.

Inmiddels is het, nu ik dit plaats, bij jullie al ver na middernacht (raar idee hoor) en is het bij ons borreltijd!! Dus gaan we nu maar gauw naar downtown San Francisco voor we instorten.

Liefs van twee vakantiegangers!

• 11 Juni 2013 - 07:28

Yvonne:

goedemorgen, ja bij ons is het al weer morgen, terwijl jullie nog lekker op 1 oor liggen:-)
    Heel veel plezier de komende weken. Ik kijk naar jullie verslagen uit!
    Groetjes, yvonne

• 11 Juni 2013 - 10:55

Marjolein:

Ik keek al een paar dagen uit naar het eerste verslag. Was de dag dat jullie weg zouden gaan ff vergeten door onze heerlijke vakantie, en mijn Griekshoestvirus erna :(!
    Heeeeeeel veel plezier en ik hoop, voor ons als meelezers, dat we veel te lezen hebben! Genietze lieve vrienden!

Knuffel

• 11 Juni 2013 - 11:04

Belia:

Lekker hoor, dat het allemaal vlot is verlopen! Hopelijk hebben jullie niet teveel last van een jet lag! Enne.....wel uitkijken met gallons wijn he?! We zullen jullie uiteraard op de voet volgen en geniet lekker!! liefs Belia

• 11 Juni 2013 - 12:19

Monique:

Jaaa het is dan echt zover; de reis vol genietmomenten is begonnen voor jullie.
    Dit eerste verslag klinkt al hartstikke goed en ik ben dan ook enorm benieuwd naar al jullie avonturen.
    Geniet ervan!
    Groetjes, Monique en Gerard

• 11 Juni 2013 - 15:09

Chantal:

Ik hoop dat we alle leuke verhalen en foto's pas aanschouwen wanneer jullie lang en breed terug zijn: dan hebben jullie des te meer tijd om maximaal te genieten daar! :)

Dikke kus

• 11 Juni 2013 - 15:14

J.P.Haamans:

Hallo lieve vacantiegangers, fijn dat alles goed is gegaan en nu er tegen aan met de langverwachte vacantie.
    Heel veel plezier en geniet van alles wat je tegenkomt.
    Heel veel liefs van ons beiden.
    Ma & Pa.

• 11 Juni 2013 - 20:21

Marion:

Jajaja, ik dacht al, het eerste verslag zal wel gelijk komen :-) Waarschijnlijk duurt het nu zeker weer een dag voor de volgende, want jullie zullen het wel gaan merken dat je een supeerr lange maandag hebben gehad. Fijn dat de reis goed is verlopen en dat alles verloopt zoals afgesproken. Heel veel plezier en ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.

Liefs van ons beiden.

F&M

• 12 Juni 2013 - 00:27

Zwany:

Leuk zo'n eerste verslagje, en nu vooral heel erg genieten, ja raar he dat tijds verschil , onze Jeske zit in Canada en daar is het ook 8 uur vroeger , als wij naar bed gaan komt zij net uit haar werk , als wij opstaan gaat zij naar bed of zit ze achter de borrel :) OOk wel moeilijk om contact te hebben . Nu is dat voor 3 weken wel ergg lekker ff afschakelen van het Almeeerse ! Veel plezier en lekker genieten !

• 12 Juni 2013 - 17:55

Pa En Ma:

Hoi vakantiegangers nu de aftrap is gegeven en dan nu maar, heel veel gaan beleven, ben erg benieuwd
    naar jullie belevennissen,geniet ervan.Gr. Pa en Ma.