Dag 10 Las Vegas - Cedar City - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 10 Las Vegas - Cedar City - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 10 Las Vegas - Cedar City

19 Juni 2013 | Verenigde Staten, Cedar City

We zijn vanmorgen rond 10.00 uur weggereden uit hectisch Las Vegas en gaan onderweg naar Cedar City in Utah. Omdat we vandaag niet al teveel kilometers hoeven te rijden besluiten we om de toeristische route te nemen welke dwars door Valley of Fire gaat.

Het landschap van Valley of Fire is ontstaan omdat zich hier vroeger enorme zandduinen bevonden, die bedekt werden door andere zandlagen. Het enorme gewicht zorgde ervoor dat de onderste lagen versteenden. Miljoenen jaren later kwamen de versteende lagen weer aan de oppervlakte, en werden zo blootgesteld aan de krachten van wind- en watererosie. Hierdoor zijn allerlei prachtige, grillige vormen ontstaan. De ijzerhoudende mineralen in het zandsteen kwamen in aanraking met de lucht, en zijn daardoor gaan oxideren. De rotsen hebben hieraan hun rode, gele en roze kleuren te danken vandaar de naam Valley of Fire.

We maken diverse (foto) stops en zien o.a. roodgekleurde zandsteenformaties waarvan de vorm veel op bijenkorven lijkt; The Beehives.
We willen eigenlijk een trail lopen maar dit wordt - vanwege de hitte - ten zeerste ontraden. De temperatuur is al opgelopen tot boven de 40 graden en we merken bij het maken van de foto's dat zelfs dat al een flinke aanslag op je gestel is. Het is niet anders, we willen geen risico lopen.

We vervolgen onze weg en genieten van een uiterst divers en panoramisch landschap, na iedere bocht volgt weer een verrassing. Ze noemen het hier niet voor niets Color Country Utah!

Om 17.30 uur zijn we - plaatselijke tijd - in Cedar City. Omdat de klok een uur vooruit gezet moest worden, is het uiteindelijk toch nog een latertje geworden.
Bovendien is het hier maar zo'n 22 graden.....brrrrr.
Morgen wacht Zion National Park maar voor nu eerst lekker slapen.

• 20 Juni 2013 - 09:06

Chantal:

Ontzettend mooi! Komen jullie überhaupt wel andere mensen tegen of is het expres voor de foto's dat jullie alleen in de US of A lijken te zijn?

• 20 Juni 2013 - 10:21

Belia:

Ze zijn helemaal niet in Amerika, maar zijn de eerste bezoekers van Mars!!

• 20 Juni 2013 - 10:56

Jan En Marjolein Van Den Booren:

Ziet er idd verlaten en eenzaam uit daar! Wat een bijzondere landschappen! Echt weer een geweldige reis die jullie uitgezocht hebben!
    Wat een verschillende temperaturen zeg! Lijk Nederland wel.....gisteren 32 zaterdag 16 graden, tja heerlijk Hollands zomertje. Maar daar hebben jullie niks mee te maken! Veel plezier nog!

• 20 Juni 2013 - 15:13

J.P.Haamans:

Wat een verschil in temperatuur, zo zit je in 42 graden en dan in 22 graden. Maar die rotspartijen zien er erg indrukwekkend uit, maar dat zal wel meer indruk maken als je er zo dicht bij staat.
    We hebben weer genoten van het verslag en de foto's, die zijn ook erg goed.
    Veel liefs en nog veel plezier.
    Ma en Pa.