Dag 11 Zion National Park - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 11 Zion National Park - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 11 Zion National Park

20 Juni 2013 | Verenigde Staten, Cedar City

Vanmorgen rond 10.00 uur rijden we weg met als eindbestemming Zion Nationaal Park, deze keer slechts een uurtje rijden bij ons vandaan.
Allereerst maken we een tussenstop bij Kolob Canyons en rijden daar een prachtige route naar 2100 meter hoogte.
We genieten van de prachtige uitzichten, maken veel foto's en vervolgen daarna onze weg naar Zion.
Toen de Mormonen Zion ontdekten vonden ze het zo goddelijk mooi dat ze de bergen in Zion (wat hemel betekent) allemaal religieuze namen gaven zoals bijvoorbeeld Angels Landing, Isaac, Cathedral Mountain.

We parkeren onze auto in Springdale - een dorpje vlak voor de ingang van het park - en gaan met de shuttlebus verder en komen direct Zion Canyon binnen. Dit is een ravijn van 24 kilometer lang en 800 meter diep, met hoog oprijzende wanden en hellingen. Het ravijn is uitgeslepen door de Virgin River, en dankzij die rivier heeft Zion Canyon nu een rijk gevarieerde flora en fauna.
Als in het voorjaar de sneeuw in de bergen smelt, voert de Virgin River grote hoeveelheden puin en sediment af. Daardoor is het erosieproces dat Zion Canyon en de diverse zijdalen heeft gevormd, nog steeds volop gaande.

We stappen bij het Visitor Center over op een andere shuttlebus die ons verder het park inbrengt. Dit gaat via het hop on/hop off principe: in- en uitstappen wanneer en waar je wilt.
We besluiten de Riverside Walk trail langs de Virgin River te lopen. Een redelijk eenvoudige en begaanbare wandeling want het is ruim 35 graden dus we doen het rustig aan. Het is er prachtig, woorden schieten tekort. We doen ons best om alles goed op de foto te krijgen maar dat is lastig. Oordeel zelf maar!
Ook maken we o.a. een stop bij Court of the Patriarchs Viewpoint
We hebben hier een fantastisch uitzicht op The Three Patriarchs, drie bergtoppen die vernoemd zijn naar de drie bijbelse stamvaders Abraham (2.101 meter), Isaac (2.081 meter) en Jacob (2.083 meter).

Rond 18.00 uur zijn we stoffig, verhit en moe - maar voldaan en vol indrukken - weer terug op onze thuisbasis.
Lekker douchen doet echter wonderen voor de vermoeidheid dus gooien we nog gauw even een was in de machine en eten onze buikjes rond bij een Japans restaurant direct aan de overkant.
We kunnen er weer even tegen want morgen wacht Bryce Canyon.

• 21 Juni 2013 - 08:05

J.P.Haamans:

Wat een prachtig verhaal en heel mooie foto's. Hoeveel foto's hebben jullie al geschoten?
    We hebben weer genoten van het verhaal.
    Verder nog veel plezier en veel liefs, Ma & Pa.

• 21 Juni 2013 - 10:42

Jan En Marjolein Van Den Booren:

Elke morgen als ik mijn mailprogramma open hoop ik op een verslag.....enja hoor ik wordt weer verwend met een prachtig verhaal en schitterende foto's. Het is alleen lastig te zien hoe immens groot het moet zijn.....maar de kleuren en die knalblauwe lucht is echt ......... geen woorden voor! Ik zou zeggen:"vooral doorgaan" ik geniet.

Knuf

• 21 Juni 2013 - 10:59

Pa En Ma Doezie:

Hallo globetroters,wat een fantastische vacantie hebben jullie het is jullie van harte gegunt.
    blijf genieten gr.Pa en Ma.

• 21 Juni 2013 - 16:50

Belia:

Ben het helemaal met Marjolein eens, ik kijk ook bij het ontbijt wat jullie gedaan hebben!
    35 gr. pfff.....ik zit binnen met een joggingbroek en shirt met lange mouwen aan, het regent en waait als een dolle..dus...geniet voor ons allemaal! Liefs Belia