Dag 12 Red Canyon en Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 12 Red Canyon en Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 12 Red Canyon en Bryce Canyon

21 Juni 2013 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Ook vanmorgen zijn we weer bijtijds vertrokken want vandaag staan Red Canyon en Bryce Canyon op het programma. Al met al toch zeker weer 2 uur (enkele reis) rijden. Ach ja, de afstanden zijn hier nu eenmaal enorm maar dan heb je ook wat! We zijn er ook al helemaal op ingesteld: koelbox mee voor frisse drankjes en het koel houden van broodjes en energy-repen. We gaan al helemaal mee in de Amerikaanse levensstijl, hoewel wij het - ten opzichte van de Amerikanen - erg bescheiden houden.

Dit gedeelte van Utah wordt ook wel 'Het rode land' genoemd. De foto's spreken voor zich!

Rondlopen in de Bryce Canyon - gelegen op 2500 meter hoogte - is een oefening in nederigheid. Rode rotsen die staan als mannen. Een sprookjesachtig mooi landschap van rode kalksteenrotsen in de meest ongelooflijke vormen. De Amerikanen noemen deze rotsen hoodoos, wat zoiets betekent als een vloek uitspreken.
Ondanks de naam is het geen canyon maar eerder een gigantisch natuurlijk amphitheater dat door erosie gevormd werd.
Langs de ruim 30 kilometer lange weg door het park zijn er diverse indrukwekkende uitzichtspunten te vinden. Opnieuw maken we vele foto's en lopen de trail van Sunrise Point naar Sunset Point. Aangekomen bij Sunset Point is het dan zover: de eerste 360 graden blik over het grandioze rotslandschap...... we zijn stil.

Rond 18.00 uur zijn we weer terug en doen verder niet zoveel meer. Even een verslag schrijven en foto's plaatsen, wat lezen en uiteraard een hapje eten en voor we het weten is er weer een dag voorbij.

Morgen hebben we weer een reisdag dan vertrekken we voor één dag naar Page, zo'n 3 uur rijden vanaf Cedar City.
We zitten daar direct aan Lake Powell en uiteraard willen we proberen de Antelope Canyon te bezoeken. Deze canyon wordt beheerd door de Navajo Indianen en vooral de upper Antelope Canyon is - vanwege de bijzondere lichtinval - heel spectaculair.
Bij de lower Antelope Canyon verdwijn je als het ware in een scheur in de grond en daal je via trapjes steeds dieper in de slot canyon af.
We hebben niet van te voren gereserveerd dus we hopen van harte dat het lukt.
We houden jullie op de hoogte!

Liefs van twee globetrotters

• 22 Juni 2013 - 07:03

Hanneke:

Ik geniet van jullie reis en je verslag. Wij zitten twee dagen op de Lochumerberg. Ook mooi, maar anders.....:) veel plezier verder.

• 22 Juni 2013 - 09:20

J.P.Haamans:

Wat een trip en wat een foto's ik denk dat je je zelf heel klein en nietig zult vinden als je daar zo staat of loopt.
    Sjonge, sjonge wat hebben jullie al een heleboel gezien en beleefd.
    Nog veel plezier en liefs van ons.
    Ma & Pa.

• 22 Juni 2013 - 09:30

Cilia :

Mooie foto's. Ook van Bryce, maar eigenlijk heb ik daar na al die jaren nog steeds geen foto van nodig, dat park zit in mijn herinnering gebrand. Zoooo bijzonder! Groetjes en blijf vooral genieten.

• 22 Juni 2013 - 10:14

Monique:

Ben echt sprakeloos! Wat mooi allemaal, en wat zullen jullie je nietig hebben gevoeld daar. :) Ik volg met heel veel plezier al jullie verslagen....veel plezier en blijf vooral genieten. :) x

• 22 Juni 2013 - 15:22

Jan En Marjolein Van Den Booren:

Tja..... wat moet je hier nou nog over zeggen, de foto's spreken echt voor zich! Hoop dat jullie morgen de geplande wandeling morgen kunnen maken, duimennnnn!

Dikke knuffel van ons 2tjes

• 22 Juni 2013 - 19:55

Willys:

zo leuk om je reisverslag te lezen. Ik geniet ervan, ook van jullie prachtige foto's. wij zijn weer terug uit Frankrijk. Daar ook heerlijk weer gehad. Geniet van je reis, groetjes