Dag 13 Cedar City - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 13 Cedar City - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 13 Cedar City - Page

22 Juni 2013 | Verenigde Staten, Page

Zoals gezegd is het vandaag weer een reisdag en verplaatsen we ons van Cedar City naar Page en verruilen we de staat Utah voor Arizona.
De tijd gaat weer een uur achteruit, dus vanaf vandaag is het weer 9 uur verschil met Nederland.

Op onze doorreis bezoeken we nog even de Glen Canyon Dam, dit is een stuwdam van de rivier de Colorado. Het doel van de dam is het verstrekken van wateropslag voor de zuidwestelijke Verenigde Staten en om elektriciteit op te wekken voor de regio. Hierdoor ontstond er een groot stuwmeer - Lake Powell - dat veel wordt gebruikt voor recreatie.
De Glen Canyon Dam is 216 meter hoog (maar liefst 178 meter boven de rivier), 475 meter lang en 91 meter breed.
Het is de op drie na hoogste brug in de Verenigde Staten en de op twee na hoogste boogbrug. Erg indrukwekkend.

Rond 13.00 uur - we hebben gelukkig vandaag een uur extra - komen we in het hotel aan. We eten snel een hapje, trekken onze stampers weer aan en gaan op de bonnefooi naar Antelope Canyon om te kijken of we vandaag nog met een gids mee kunnen. Dit gedeelte is namelijk alleen onder begeleiding te bezoeken.
En geluksvogels als we zijn kunnen we nog precies als laatste twee mee!!
Met een open jeep rijden we eerst - al hotsend en botsend - 5 kilometer de woestijn in. Het stofhappen is begonnen.

Antelope Canyon heeft een lower en een upper part. Het gaat hier om zogenaamde slot canyons. Dit zijn smalle kloven die door water of modder zijn uitgesleten.
De upper part is het meest spectaculair...... daar gaan we dus heen. Het zijn smalle, diepe kloven en veelal amper breed genoeg om door te lopen. Deze kloof is ongeveer 450 meter lang en wind en water hebben prachtige bochten /vormen /sculpturen uitgeslepen in het zandsteen en de zon schijnt op diverse punten van boven naar binnen waardoor het lijkt of licht en schaduw verstoppertje spelen en de gesteenten ogenschijnlijk doen gloeien in gouden en rode tonen. Echt heel bijzonder en het laat zich ook prachtig fotograferen (zelfs door amateurs als wij, dus voor professionals zal dit wel een droomlocatie zijn). Meer woorden ga ik er niet aan spenderen... check de foto's zelf maar!

Rond 18.00 uur zijn we weer terug en gaan nog even - met een welverdiend biertje - bij het zwembad zitten. Voor jullie info: het is dan nog ruim 30 graden.
's Avonds eten we heerlijk buiten (ik wrijf het er maar lekker in) en zoeken bijtijds ons mandje op.

Morgen is opnieuw een reisdag, we vertrekken dan voor 2 dagen naar Flagstaff om van daaruit de Grand Canyon te gaan bekijken.
We houden jullie weer op de hoogte!

• 23 Juni 2013 - 09:48

Yvonne:

Wow wat een prachtige foto's! Heel bijzonder, wat de weersinvloeden kunnen bereiken. Het klinkt nog steeds als een droomvakantie. Geniet van alles en vooral van het mooie weer. Het is hier nu zondagmorgen kwart voor 10 op de derde zomerdag en het is dertien graden en het regent bah! Groetjes yvonne

• 23 Juni 2013 - 11:52

Marion:

Het is dat jullie die foto's gemaakt hebben, maar anders zou je denken dat het gefotoshopt is. Wat mooi, bijna gewoon onwerkelijk. Geniet ervan. Goeie reis nog. Liefs.

• 23 Juni 2013 - 12:47

J.P.Haamans:

Wat een verhaal weer, jullie beleven wel wat hoor en dan die foto's, die zijn geweldig.
    Ook wij genieten iedere keer van het verslag en de foto's, in een woord geweldig.
    Verder nog een goede reis en veel liefs van ons, Ma & Pa.

• 23 Juni 2013 - 20:40

Jan En Marjolein Van Den Booren:

Wat een aparte kleuren en vormen, soms weet ik gewoon niet wat boven of onder is zo apart, vooral door die lichtinval. Erg bijzonder! houden jullie het nog een beetje vol. Best druk programma en dan in 30 graden.....pfffff lijkt me best vermoeiend!
    Veel plezier nog!

• 23 Juni 2013 - 21:18

Marga:

Hallo John en José,
    zelf heb ik deze tocht helaas niet gemaakt. Stond hoog op mijn lijst, maar ja.
    Dank voor de mooie foto's, het maakt het een beetje goed.
    groeten