Dag 17 Phoenix - San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 17 Phoenix - San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 17 Phoenix - San Diego

26 Juni 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Even een kort berichtje deze keer om te laten weten dat we veilig zijn aangekomen in San Diego.
We hadden - vanwege de lange afstand - een beetje tegen deze dag opgezien maar het is ons uiteindelijk erg meegevallen. In feite was het één lange rechte weg waar we gemiddeld rond de 120 kilometer per uur konden rijden. Eerst een groot stuk door de dorre en bloedhete Sonora woestijn maar naarmate we dichter bij de kust kwamen werd het steeds groener én gelukkig iets koeler.
Chevy had een zware dag want ook vandaag reden we ruim twintig kilometer zonder de airco aan, omdat deze anders oververhit zou kunnen raken (temperaturen van boven de 42 graden en bergachtig). Niet voor niets heet dit stuk van de woestijn 'Devil's Valley'.

We reden vlak langs de Mexicaanse noordgrens en passeerden diverse grenspatrouilles van de US Border-Patrol die o.a. met drugshonden de auto's controleerden. In dit gebied willen namelijk tienduizenden migranten illegaal de grens oversteken.
Maar al te vaak onderschatten ze de gevaren die ze onderweg kunnen ondervinden. Uitdroging en onderkoeling, maar ook verkrachting, beroving of zelfs vermoord worden door drugshandelaars zijn geen uitzonderingen. Maar vaker worden ze 'opgeslokt' door de woestijn.
De situatie verergerde over de jaren dramatisch door de honderden meters muur aan de grens die de migranten verplichten dieper de woestijn in te gaan. Toen de VS begon met het opzetten van de muur aan de grenssteden dachten ze dat het gevaar de migranten zou afschrikken, maar ze onderschatten hun wanhoop.

Rond 16.00 uur waren we - eerder dan gedacht - in ons hotel. Even bijkomen met een bak koffie en lekker even douchen dan gaan we vanavond de stad maar eens verkennen.

Morgen hopen we jullie meer over San Diego te kunnen vertellen.

• 27 Juni 2013 - 11:12

Jan En Marjolein Van Den Booren:

Jammer geen foto's.......maar dat komt morgen wel weer.....toch? Fijn dat jullie de tocht hebben gehad! Wel een gekke ervaring lijkt me om steeds zo extra gecontroleerd te worden met drugshonden en al!
    Veel plezier in San Diego!

Knuf

• 27 Juni 2013 - 20:29

Hannie En Guus Captijn:

Hoi John en José,
    Wat een leuke verslagen over jullie reis en de mooie foto's.
    Leuk wat je daar mee maakt,alleen te temperatuur is nogal wat aan de hoge kant en dat
    kunnen wij hier niet zeggen, maar bij jullie plan,plan,en dat lukt best wel goed, zo te lezen.
    Doe het rustig aan en geniet lekker van de dagen die nog gaan komen.

Fijne tijd en geniet nog lekker!!

Groetjes,

Hannie en Guus