Dag 21 Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 21 Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 21 Los Angeles

30 Juni 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

We wilden vandaag naar het strand naar de beroemde Santa Monica Pier maar we belandden in zo'n enorme file - het is zondag dus dat is eigenlijk niet zo verwonderlijk - dat we besloten ons plan te wijzigen.

We gingen daarom maar terug de stad in naar Hollywood Boulevard naar de eveneens beroemde Walk of Fame. Hier vind je 2500 bronzen sterren van bekende filmsterren, regisseurs en musici in het trottoir en is maar liefst 4 kilometer lang. Met gebogen hoofden liepen we de Boulevard af op zoek naar voor ons bekende namen. Helaas was zeker 90% voor ons onbekend maar we konden gelukkig ook een aantal bekenden fotograferen.
Bij Graumann's Theatre waren ze met onderhoud bezig en was alles afgesloten. Voor de ingang van deze bioscoop hebben meer dan tweehonderd beroemdheden hun handen en schoenen in nat cement gezet en dat konden we nu helaas niet bewonderen.
Wel hebben we de Awards Walk bekeken. Op de trappen liggen tegels met gegraveerde teksten die op humoristische wijze vertellen over de lange en moeizame weg die acteurs hebben moeten afleggen voordat ze beroemd werden. De tocht eindigt bij een bed met de tekst: How some of us got here!

Vervolgens doorgereden naar het chique Beverly Hills. Hier wonen mensen met eeuwige jeugd en eeuwige schoonheid - tenminste dat denken ze - in ieder geval hebben ze een smak geld! Voor de enorme villa's staan statussymbolen van o.a. de automerken Porsche, Ferrari en Bentley. Onze trouwe Chevy stak er maar schril bij af.
Nog even rondgekeken op Rodeo Drive met uiterst exclusieve winkels zoals Prada, Louis Vuitton en Versace en toen was het alweer tijd om te gaan eten.
Aan de rand van Beverly Hills vonden we een leuk en redelijk betaalbaar restaurant waar we heerlijk hebben gegeten.

Rond 20.30 uur waren we weer terug in het hotel. Lekker nog even een bakkie koffie en douchen en dan maar een beetje op tijd naar bed want morgen gaan we naar de Universal Studio's en willen we bijtijds weg.
We zijn heel benieuwd want dit is niet geschikt voor mensen met zwakke zenuwen..... en ik vind Sesamstraat al eng!!

Morgen horen jullie (hopelijk....) opnieuw onze belevenissen.

• 01 Juli 2013 - 12:07

Jan En Marjolein Van Den Booren:

Ja files en verbouwingen kan je niet inplannen! Leuk om dan te improviseren!
    Veel sterkte morgen/vandaag José hou John maar stevig vast hij loodst je er wel doorheen.

Knuf

• 01 Juli 2013 - 12:59

J.P.Haamans:

Zo alweer een pracht verhaal, we zullen het gaan missen, Ja alles is groots en veel in Amerika, daar hebben wij eigenlijk geen weet van. Maar jullie hebben en gaan nog veel zien en dat beleven wij ook mee. En dan ook de foto's die zijn geweldig.
    Nog prettige dagen en veel liefs van ons Ma & Pa.

• 01 Juli 2013 - 23:16

Annelies:

Zijn jullie mijn ster Nog tegen gekomen me artiesten naam is lies lee hooper