Dag 22 Universal Studio's - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 22 Universal Studio's - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 22 Universal Studio's

01 Juli 2013 | Verenigde Staten, Universal City

Vandaag al vroeg op weg, deze keer naar de Universal Studio's, een van Hollywoods grootste en oudste filmsteden (opgericht in 1912) waar vele films zijn opgenomen.
We zijn de hele dag zoet met amusement in een overweldigend tempo, waarbij we werden meegezogen in een filmwereld van monsters, aardbevingen, dinosaurussen, explosies en andere verschrikkingen waar onze haren van tijd tot tijd recht van overeind gingen staan.

Eerst een studiotour waarbij we met een open treintje door de filmstad van maar liefst 170 hectare groot rijden. We rijden door het decor waar o.a. films als Jurassic Park, Back to the Future, Earthquake en E.T. zijn opgenomen en door de straat waar Desperate Houswives zich afspeelt.
Tijdens deze rit worden we aangevallen door een reuzenhaai uit Jaws, krijgen we lawines over ons heen en komen we terecht in een aardbeving. Verder zien we - in 3D - een gevecht tussen King Kong met dinosaurussen.
Bijzonder om te zien hoe je bij films eigenlijk 'bedonderd' wordt. Het bezoek van vandaag aan de filmstudio's heeft er in ieder geval voor gezorgd dat we voortaan iets anders naar een film kijken.

Verder zien we Shrek in 4D, een live 3D-show waarbij de zaal - met o.a. bewegende stoelen - de vierde dimensie is; een aantal verrassende elementen komen ineens heel dichtbij.
We nemen een kijkje in de special effects studio en varen in Jurassic Park eerst rustig door de jungle maar dan opent een Tyrannosaurus Rex ineens de aanval en wordt de boot bekogeld met auto's. Uiteindelijk storten we van een 25 meter hoge waterval naar beneden en werden we drijfnat. Maar met een buitentemperatuur van 38 graden zorgde dat voor een welkome verkoeling!!

The Simpsons Ride is een wilde reis door de tekenfilmwereld. We blijven zitten waar we zitten maar de vluchtsimulatortechniek maakt de illusie perfect.
The Revenge of the Mummy slaan we - als bangepoeperds - maar over. Hierbij ga je in een achtbaan die zowel vooruit als achteruit raast met als enige doel 'to scare the shit out of you'. Dat vinden we iets teveel van het goede.

Ook deze dag vliegt weer voorbij en moe en verhit - maar voldaan - zijn we rond 20.00 uur weer terug. Nog snel even douchen en een hapje eten (en uiteraard een verslag schrijven) en dan lekker slapen.
Nog maar twee nachtjes........ nog maar even niet aan denken eerst morgen nog een dag!

• 02 Juli 2013 - 09:10

J.P.Haamans:

Wat een verhaal weer en wat een belevenissen, wij vinden het heel knap dat je iedere dag weer zo'n verhaal kunt schrijven, we genieten er iedere keer weer van. Ja de tijd gaat nu opschieten dat jullie weer op Nederland afgaan, maar dit kan niemand jullie meer afpakken, toch. Als we geen bericht meer kunnen geven dan wensen wij jullie nu alvast een heel goede reis terug en een behouden thuiskomst.
    Liefs en tot ziens, Ma & Pa.

• 02 Juli 2013 - 11:05

Conny Senne:

Wat een geweldige dag moet dit zijn geweest.
    Begrijp dat de reis er bijna op zit, wens jullie dus een goeie reis naar huis en tot gauw.

Groeten, Conny

• 02 Juli 2013 - 14:03

Chantal:

OMG neee pap! Je bent zo'n toerist met witte, hoog opgetrokken sokken boven je gympen. Shame on you! (En als je toch in die modus bent: gympen met neonkleuren zijn nu wél hip ;))