Dag 2 New York - Midtown - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 2 New York - Midtown - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 2 New York - Midtown

09 Oktober 2015 | Verenigde Staten, New York

Met knorrende maagjes zijn we om 3 uur al klaarwakker, helaas nog niet gewend aan de zes uur tijdsverschil. We draaien ons nog maar even om maar om 6 uur is het toch echt gedaan en zodoende zitten we al vroeg aan een uitgebreid ontbijt bij le Pain Quotidien. Bedankt Margriet voor de tip!

Vroeg op zijn heeft ook zijn voordelen want we gaan zodoende al om 8.30 uur aan de wandel, deze keer door Midtown Manhattan. Midtown is het economisch centrum van New York. Hier staan de kantoortorens die de skyline van de stad bepalen. Hier speelt zich overdag het hectische leven af dat de bijzondere energie van de stad vormt.

Zo komen we o.a. bij Trump Tower - te danken aan vastgoedmagnaat Donald Trump - deze toren bevat 58 etages en is maar liefst 202 meter hoog, het Rockefeller Center een van de eerste zakencomplexen van de wereld, het Bryant Park het enige park in Midtown en daarom een aangenaam groen plekje voor een rustpauze. Natuurlijk bezoeken we ook de Public Library, met meer dan 11 miljoen werken de tweede openbare bibliotheek van het land.

We bezoeken ook het prachtige Grand Central Terminal. Op dit station komen alle vervoerslijnen van de stad samen. In de indrukwekkende centrale hal staat een opaalglazen klok ook wel de 'Big Ben' van New York genoemd. Per dag is er een stroom van maar liefst 500.000 reizigers!
Op het moment dat we weer naar buiten lopen word ik gevraagd om een hapje te proeven van een gerecht welke Chef Claus Meyer zojuist heeft gemaakt. Binnenkort zal hij in dit station zijn exclusieve restaurant openen. Wat ik dan (nog) niet weet is dat een complete cameraploeg dit voor Youtube aan het filmen is...... wanneer het te zien is, krijg ik bericht!

We vervolgen onze weg en steken een kaarsje voor onze vaders op in St. Patrick's Cathedral, de grootste kathedraal van de VS en verbazen ons even later over de pracht en praal van de Chrysler Building. Het is gebouwd in flamboyante art-decostijl en symboliseert de luxe en technische precisie van het automerk.

Hierna is het Empire State Building aan de beurt, de beste plek om de stad van bovenaf te bekijken maar de wachttijd bedraagt maar liefst anderhalf uur. We zijn inmiddels behoorlijk uitgewoond en de middag loopt al ten einde dus besluiten we dit op een later moment te doen.

Moe als we zijn gaan we niet lopend maar met de metro terug naar het hotel waar we vlak voor de deur kunnen uitstappen en dat is maar goed ook want er is een stevige onweersbui losgebarsten..... waarom heb ik dat - als bangepoeperd voor onweer - toch altijd als we op vakantie zijn ;)

Zo dadelijk lekker een hapje eten en dan maar bijtijds naar bed want morgen wacht ons vast en zeker weer een vermoeiende dag. Ach, uitrusten doen we wel als we weer thuis zijn!

Liefs van ons

• 10 Oktober 2015 - 09:36

Marion:

Haha, die Jose, heb jij weer, probeer je een keer wat, kijkt heel de "wereld" mee. Ik ben benieuwd naar het filmpje. Wat Chrysler betreft, nu weet je waarom wij daarin rijden. :) Gr.

• 10 Oktober 2015 - 11:17

Marjolein:

En weer een volgepropte dag met moois en bijzonders. Jullie You-Tube debuut zie ik met spanning tegemoet....hihihihi

• 10 Oktober 2015 - 13:29

Ans Harren:

hallo globetrotters,
    wat een indrukken doen jullie op!
    11 miljoen boeken in de Public Library,hebben ze daar geen
    floormanager nodig José??
    Ondanks het feit dat jullie na zo'n dag heel moe zijn,vind ik het toch
    knap dat jullie nog zo'n heel verslag schrijven!
    Geniet verder,liefs, ans.

• 11 Oktober 2015 - 09:53

Margriet:

Wat een belevenissen, leuk om jullie verslag te lezen. En wat het ontbijt betreft: Maison Kayser, Broadway (ter hoogte van Colombus Circle) is ook een aanrader