Dag 3 Orlando - Epcot - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 3 Orlando - Epcot - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 3 Orlando - Epcot

03 November 2016 | Verenigde Staten, Orlando

Ook vanmorgen waren we alweer vroeg wakker maar dat kwam wel goed uit want zoals gezegd gingen we vandaag een dag naar Epcot.
Het park is het meest leerzame park van Walt Disney vanwege alle educatieve attracties waar men van alles kan leren over de toekomst en de geschiedenis van de mens.
Het is verdeeld in twee helften: Future World, waar de nadruk ligt op amusement en educatie en World Showcase dat een beeld geeft van de culturele en culinaire verschillen in allerlei landen op de wereld.
Gelukkig ligt het maar een kwartiertje rijden bij ons vandaan maar er is zoveel te zien dat we de dag hard nodig hebben om alles te zien en te ervaren.

Wat vandaag de meeste indruk op ons heeft gemaakt is Soaring; een panorama vliegsimulator. Tijdens de rit wordt bij bezoekers het idee gewekt dat ze aan het paragliden zijn. Dit gebeurt door middel van gondels die tijdens de rit boven elkaar hangen. Elke gondel bevat meerdere stoelen op een rij die uitzicht hebben op een cirkelvormig scherm met een hoogte van 24 meter. Hierop worden filmfragmenten getoond van verschillende landschappen, al vliegend gefilmd. Dit - in combinatie met de gondels die kunnen bewegen in verschillende richtingen op de bewegingen van de getoonde film - maakt dat het allemaal heel echt lijkt.
Zo vlieg je het ene moment door de Afrikaanse savanne en het andere moment langs de Eiffeltoren. Of breng je een bezoek aan bekende locaties ter wereld, waaronder de Chinese Muur, de Taj Mahal en de Sydney Harbor.

Amerikanen vertalen Epcot vaak in: Every Person Comes Out Tired! Nou dat klopte helemaal want aan het begin van de avond waren we er wel klaar mee en besloten lekker naar huis te gaan en het vuurwerk - waar de dag om 21.00 uur altijd spectaculair mee wordt afgesloten - niet meer af te wachten.
Want ook morgen wacht ons weer een lange dag. Allereerst is het een reisdag want we verlaten Orlando om 173 kilometer verder naar St. Augustine (oostkust) te gaan maar niet voordat we eerst een bezoek hebben gebracht aan Cape Canaveral, de Amerikaanse vliegbasis die sinds 1957 wordt gebruikt voor het lanceren van raketten.

Wordt vervolgd.....

Lieve groetjes,
John en José

• 03 November 2016 - 08:50

Hanneke:

klinkt geweldig! Epcot voor mij nog steeds een bijzondere herinnering.

Geniet en doe dat niet met mate!
    Hanneke

• 03 November 2016 - 08:51

Hanneke:

klinkt geweldig! Epcot voor mij nog steeds een bijzondere herinnering.

Geniet en doe dat niet met mate!
    Hanneke

• 03 November 2016 - 09:32

Brenda:

Hoi! Wat een leuk verslag over Epcot...een reden voor mij om nog eens terug te gaan! Gaan jullie ook het KSC bezoeken? Ik ben heel benieuwd, veel plezier in ieder geval!

• 03 November 2016 - 10:50

Marjolein:

Het moeilijkste van dit soort overweldigende locaties is dat je alles wil zien, beleven en uitproberen. Helaas wordt je daar erg moe van....geen vuurwerk

• 03 November 2016 - 20:53

E.M.Haamans:

Hallo John en Jose. Van mij ook even een reactie,want wat ik altijd zo leuk vind dat je bij je verhalen ook zo gedetailleerd weet hoe alles in elkaar zit en historisch is dat ook belangrijk. Ik denk dat de vakantie tekort is knoop er paar twee weken bij.Bij jullie is het mooi weer in tegenstelling tot dit kikkerlandje. De kou schijnt er min of meer aan te komen. Ik ga een winterslaap houden. Vanmiddag heb ik mijnI.C.D. laten controleren deze is weer goedgekeurd en kan nog 8 jaar mee. Hoe mooi is dat. Gaan jullie verder met genieten en veel liefs van Mam.