Dag 5 St. Augustine - Amelia Island - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 5 St. Augustine - Amelia Island - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 5 St. Augustine - Amelia Island

05 November 2016 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Vandaag moeten we nog een kleine honderd kilometer verder naar het noorden reizen; naar het meest noordoostelijke puntje van Florida want hierna begint de staat Georgia. Maar eerst bezoeken we het authentieke - historische - centrum van St. Augustine.
Dit is de oudste, door de Spanjaarden gestichte stad van de Verenigde Staten. Deze stad kent een veel bewogen geschiedenis met zijn strijd tegen indianen, Fransen en Engelse piraten.

We nemen de hop-on hop-of trolley welke ons langs alle hoogtepunten van de stad voert terwijl de bestuurder ons alle inns en outs vertelt.
Zo is Castillo de San Marcos het oudste gemetselde fort van Amerika. De bouw van het fort duurde maar liefst 23 jaar en het werd in 1695 opgeleverd.

Verder zien we met eigen ogen dat Orkaan Matthew hier vorige maand behoorlijk heeft huis gehouden. De hele stad heeft onder water gestaan en de schade is enorm. De inwoners zijn blij met het grote aantal toeristen die - door hun uitgaven - de stad weer een financiële impuls geven!

Na een overheerlijke lunch vertrekken we halverwege de middag naar Amelia Island en zien ook onderweg de verwoestende sporen van Matthew.

Amelia Island is het zuidoostelijkste eiland van de Sea Islands, een zandbank van eilanden welke zich uitstrekt van South Carolina tot noordelijk Florida. Het is 21 km lang en naar schatting 6 km breed.
We verblijven hier (in een villa mét jacuzzi) op het immens grote Omni Amelia Island Resort. Het is hier zó groot dat je de auto nodig hebt om je te verplaatsen naar een van de vele restaurants óf - decadent - de resorttaxi te gebruiken.

Aan het eind van de avond maken we van deze laatste mogelijkheid maar al te graag gebruik want we eten een overheerlijk zesgangen diner mét wijnarrangement dus jullie verslaggevers ter plaatse houden het vandaag maar voor gezien ;)

• 05 November 2016 - 09:27

E.M.Haamans:

Genietende vakantiegangers.Het is nog vroeg maar ik ben er niet vandaag en heb weer genoten van de dagelijkse verslagen. John mooie foto achter de stuurknuppel. Jullie genieten met volle teugen van deze reis soms kom je ogen tekort maar je hebt de foto,s nog. Tot de volgende keer.Liefs van Mam

• 05 November 2016 - 09:39

Yvonne:

Ik zie het weer graag voorbij komen. Het is weer genieten geblazen! Heerlijk weer en prachtige dingen om te bezoeken met regelmatig een culinair genoegen

• 05 November 2016 - 12:26

Wat een prachtige gebouwen. En een resort met een taxi....zo dat zal wel nodig zijn dus. Jullie belevenissen zijn weer geweldig en bijzonder. Hoe krijgen jullie het toch voor elkaar om elke keer weer zo'n fantastische reis te bedenken.

Knuffel Marjolein