Dag 10 Ronda - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 10 Ronda - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 10 Ronda

25 Mei 2017 | Spanje, Benalmádena

Vandaag bekeken we het prachtige stadje Ronda met haar grandioze ligging aan beide zijden van de indrukwekkende en diepe bergkloof 'de Tajo'.
Uiteraard zijn we een stuk afgedaald maar het was erg warm en we liepen op gympen dus we hebben uit voorzorg niet de volledige wandeling gedaan. Maar het uitzicht was spectaculair!
Ook bezochten we 'Plaza de Toros' een van de oudste operationele stierenvechtersarena's van Spanje met een diameter van maar liefst 66 meter.

Na de lunch rijden we dwars door de Sierra de las Nieves, naar onze volgende en laatste bestemming; de badplaats Benalmádena wat direct naast Torremolinos ligt. Na al onze authentieke ervaringen van de afgelopen tijd is dit een enorme cultuurshock. Wat een drukte en gebral van - met name Engelse - toeristen, beslist niet het Spanje waar we zo van genoten hebben. Dat wordt vannacht met oordoppen slapen......

Morgen is hier onze laatste dag en gaan we aan het eind van de middag richting Malaga. We leveren dan alvast onze huurauto in en overnachten er in een hotel op de luchthaven zodat we zaterdagmorgen (we vliegen om 8.30 uur) in alle rust kunnen vertrekken.

Wat hebben we van Andalusië genoten: de prachtige streek van de olijven, sinaasappels, zonnebloemen, mooie bergketens en valleien, leuke witte bergdorpen met mooie pleintjes, een brug tussen twee continenten (Afrika en Europa), en het punt waar de Atlantische Oceaan en de Middellandse Zee elkaar ontmoeten.
We komen graag nog eens terug!

• 26 Mei 2017 - 14:07

Marjolein:

Door de leuke foto's op Facebook vergeet ik hier te kijken en te reageren.