Dag 18 San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 18 San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 18 San Diego

27 Juni 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Ook vandaag moesten we - zoals vaker deze vakantie - weer keuzes maken: aan de ene kant lokken Seaworld en de San Diego Zoo maar ook de stad zelf heeft veel te bieden.
Uiteindelijk kiezen we voor het bekijken van de stad. San Diego is groot - en met zoveel bezienswaardigheden - dat we weer gebruik maken van de hop on/hop off bus. We starten hiervoor in Old Town San Diego, dit klinkt misschien saai maar het is er juist heel levendig. Het lijkt wel een Mexicaans dorpje met markten, winkels en restaurants. Het is één van de eerste Spaanse nederzettingen in Californië en tegenwoordig het centrum van de Mexicaanse gemeenschap. We lopen er een poosje rond en stappen daarna weer op de bus.

Vervolgens stappen we uit bij de haven. San Diego heeft één van de grootste marinehavens van de Verenigde Staten. Hier ligt o.a. het vliegdekschip de USS-Midway en kun je er aan boord om - van de machinekamer tot aan de brug - alles te bekijken. Super interessant en heel boeiend én uniek om te zien.
Het schip is na 47 jaar trouwe dienst met pensioen maar heeft o.a. gediend in de Vietnamoorlog en het laatst actief deelgenomen in Operation Desert Storm.
Op het moment dat wij er zijn, wordt er op een deel van het vliegdek een introductiefilm opgenomen voor het X-Box spel Madden, dit ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum van dit spel, wat met name hier in Amerika heel populair is.
Zoals we van de Amerikanen gewend zijn wordt dit groots aangepakt, maar liefst 1000 figuranten doen hieraan mee.

Inmiddels is er al een flink deel van de middag verstreken en hebben we nog 8 stops te gaan. We gaan het vandaag dus niet meer redden om dat allemaal te gaan zien dus we besluiten in de bus te blijven zitten om daarvandaan - in vogelvlucht - de rest van de bezienswaardigheden te bekijken.
Zo gaan we o.a. via de Coronado Bridge naar Coronado Island, dit is een schiereiland aan de zuidkant van de stad en hier hebben we een prachtig uitzicht op de skyline van San Diego.
Aan het eind van de dag trekken we dan ook een beetje spijtig de conclusie dat we zeker nog een dag langer in San Diego hadden willen blijven. Maar helaas...... morgen vertrekken we, voor alweer het laatste stukje van onze vakantie, naar Los Angeles.

Het is inmiddels al laat geworden dus de foto's van vandaag houden jullie nog even tegoed.

• 28 Juni 2013 - 09:42

J.P.Haamans:

Ja aan alles komt een eind, maar jullie hebben de vacantie van je leven gemaakt zoals wij het van hieruit hebben kunnen volgen. Volgens de berichten worden de warmterecords in het westen, waar jullie zijn, gebroken en ze verwachten flinke warmte. Hier is het nog steeds prut maar ze verwachten volgende week meer warmte, dus jullie zullen het treffen.
    Nog een paar fijne dagen in Los Angeles en veel liefs van ons, Ma & Pa.

• 28 Juni 2013 - 10:13

Monique:

Eigenlijk zo te lezen i.d.d. te kort in San Diego, ik had ook niet gedacht dat het zo'n leuk stadje (Laat dat -je maar weg, denk ik nu. :) ) zou zijn. Zoveel te zien, zoveel te doen en maar kort de tijd. Geniet, geniet, geniet....dan doen wij dat allemaal ook! x

• 28 Juni 2013 - 10:52

Conny Senne:

Wat een fantastische reis maken jullie, geniet er thuis van mee.
    Prachtige foto''s en de verslagen zijn heerlijk om te lezen.
    Ik wens jullie nog veel plezier.

Groeten

• 28 Juni 2013 - 11:48

Jan En Marjolein Van Den Booren:

Alweer een fijn beeldend verslag. Het is bijna te veel.
    Gister was op het nieuws dat de temp in Las Vegas tot 47.6 was opgelopen....pffffff wat een hitte.
    Veel plezier in Los Angeles!!

Knuf