Dag 7 Amelia Island - Wakulla Springs - Reisverslag uit Wakulla Springs, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 7 Amelia Island - Wakulla Springs - Reisverslag uit Wakulla Springs, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 7 Amelia Island - Wakulla Springs

06 November 2016 | Verenigde Staten, Wakulla Springs

Net nu we een beetje aan de Amerikaanse tijd gewend waren, ging afgelopen nacht de wintertijd in. Weliswaar konden we in theorie een uurtje langer slapen, in de praktijk waren we om 6 uur al klaarwakker.
Dan heb je wat aan je dag zullen we maar zeggen......

We moesten vandaag een flinke afstand overbruggen dus na het ontbijt rustig aan op pad om nu de andere kuststrook van Florida te gaan ontdekken.
We hadden gehoopt dat we onderweg veel mooie natuur zouden zien maar dat was helaas niet het geval. Eigenlijk was het één lange rechte weg met maar weinig afwisseling.
Zodoende waren we rond 15.00 uur al op de plaats van bestemming en hadden we nog voldoende tijd om het Wakulla Springs State Park te bezoeken.
Dit is een park van maar liefst 24 vierkante kilometer rond de Wakulla Springs waterbron welke één van de grootste en diepste zoetwaterbronnen ter wereld is.
Op een diepte van 55 meter zorgt een ondergronds grottenstelsel voor de aanlevering van zo’n 2,6 miljoen liter gefilterd water per minuut!

Met een boot varen we langzaam een paar kilometer stroomafwaarts en ondertussen genieten we volop van de schitterende omgeving met eeuwenoude bomen die in het water staan, zonnende krokodillen, tal van vogels en glashelder water.
Dit is de natuur zoals we die graag zien!

Omdat Wakulla maar een piepklein plaatsje is, belanden we 's avonds in de plaatselijke kroeg die er niet uitziet maar waar we fantastisch eten en genieten van de lokale band. 'Sweet home Alabama' zal nooit meer hetzelfde zijn ;)
Ze begrijpen alleen niet dat wij uitgerekend in Walkulla (of all places) terecht zijn gekomen dus nemen we er met elkaar nog maar een biertje op!

Onze avond kan niet meer stuk! Morgen vast weer hoofdpijn :)

• 07 November 2016 - 07:33

Ineke:

Ik denk dat " optrekken" met de local heel erg leuk is. Dat maakt het wel speciaal.. Rondje gegeven daar dan ben je helemaal de man/vrouw

• 07 November 2016 - 11:18

De onverwachte dingen zijn vaakhet leukst. Ach en een btje hoofdpijn is dat wel waard. Hup pijnstiller erin en weer verder genieten. Veel plezier nog lieve vrienden.

Knuffel,
    Marjolein

• 07 November 2016 - 11:57

E.M.Haamans:

Goedemorgen lieve vakantiegangers.Het eerste ding als ik opsta is kijken of er een reisverslag binnen is..Meestal is dat zo dus weer een fantastisch verhaal. De reis is tekort om alle indrukken in vrij korte tijd op je netvlies te zetten. Blijven jullie lekker genieten en blijf lekker dromen.Het dagelijkse gedoe komt vanzelf weer. Een dikke knuf en tot de volgende keer. Mam.

• 07 November 2016 - 13:07

Ma Doezie:

Hallo John en Jose wat een geweldige vakantie hebben jullie weer uit gezocht en omkomen
    van de honger zit er al helemaal niet in , genieten jullie vooral van alles wat er nog komt.
    Gr. Ma Doezie.

• 07 November 2016 - 19:52

Jeanne:

Geniet van die bijzondere momenten,

• 07 November 2016 - 20:14

Belia:

Heerlijk eten en drinken bij de locale bevolking ipv de toeristische plekken! Daar zijn de echte Amerikanen! ( wij zijn ook een keer geweest!