Dag 3 Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 3 Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 3 Granada

18 Mei 2017 | Spanje, Granada

Vanmorgen gingen we weer bijtijds op pad want zoals gezegd willen we proberen om alsnog kaartjes te bemachtigen voor het middeleeuwse Alhambra; de prachtige burcht van de islamitische koningen die ongeveer 800 jaar lang heer en meester waren in het zuiden van Spanje.
Het was min of meer te verwachten maar alle beschikbare kaartjes zijn volledig uitverkocht. Helaas, pindakaas zou je denken maar..... omdat John vaak zijn oor bij een ander op tafel legt, ving hij een gesprek op van een man die een ander stel kaartjes probeerde te verkopen die hij zelf niet meer nodig had maar zij twijfelden aan zijn goede bedoelingen.
John vraagt de man wat precies zijn plan is en hij geeft aan dat hij 's morgens al om 4 uur (de kassa gaat pas om 8 uur open!!) in de rij heeft gestaan om kaartjes te bemachtigen, dat hij en zijn vrouw inmiddels klaar zijn met de bezichtiging en daarom mensen die geen kaartje hebben er een plezier mee willen doen. Deze kaartjes zijn de hele dag geldig met uitzondering van het paleis van de Nasriden (het paleis van de sultans).
Ook wij twijfelen enigszins maar hij stelt voor dat een van ons met één kaartje naar binnen gaat, als dat lukt krijgen wij ook het tweede kaartje en zullen hem dan de vraagprijs betalen.
Dat klinkt heel redelijk dus zo gezegd, zo gedaan en - geluksvogels als wij zijn - stonden we even later binnen!!
We hebben de rest van de dag nog vaak tegen elkaar gezegd hoe bijzonder dit was.
We genieten volop van het indrukwekkend mooie en enorme complex dat op de Unesco-lijst van Werelderfgoed staat en jaarlijks miljoenen bezoekers trekt.

Tegenover het Alhambra ligt Albaicín, de sfeervolste (Moorse) wijk van Granada, ook wel de Arabische medina genoemd. Het ligt tegen de heuvel en bevat een doolhof aan nauwe steegjes, romantische pleintjes en witgekalkte huizen.
We klimmen en klauteren door deze bijzondere wijk en het is er zo smal dat we af en toe plat gedrukt tegen de muur moeten gaan staan omdat er ook nog een auto langs moet.
Met als eindresultaat het uitzichtpunt op de Mirador de San Nicolas, wat ons een prachtig zicht geeft op het Alhambra en de besneeuwde bergtoppen van de Sierra Nevada.
Wat een topdag!

Morgen is weer een reisdag, dan rijden we in noordelijke richting naar Córdoba. Een rit van ruim 200 kilometer.

Liefs van twee genietende vakantiegangers!

• 19 Mei 2017 - 14:29

E.M.Haamans-Harren.:

Hallo globetrotters..

• 19 Mei 2017 - 15:21

Marion:

Geen dag zonder iets bijzonders he. Haha. Wat een verhaal weer, maar wel super dat het zo gelukt is. Ziet er mooi uit.
    Goeie reis morgen, enne, ik ben benieuwd wat er dan weer gebeurt. Dikke knuf.

• 20 Mei 2017 - 14:46

Marjolein:

Wat een mazzelaars zijn jullie maar ook met durf en lef ❗️ het verhaal klinkt btje bijzonder als je zó lang in de rij gaat staan en dan vervolgens de kaartjes verkoopt....