Dag 2 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 2 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 2 San Francisco

11 Juni 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

We hebben het na onze reisdag uiteindelijk nog tot 20.30 uur volgehouden om wakker te blijven maar toen hadden we het écht gehad, geen wonder want ruim 24 uur in touw zijn trekt een behoorlijke wissel op je.
Om 03.00 uur worden we wakker door een whatsapp van een collega die ons - lief bedoeld maar het tijdsverschil vergeet - een fijne vakantie wenst. Een andere collega appt nog weer wat later waarom ik midden in de nacht nog aan het 'appen' was. Hoezo 'big sister is watching you' ?

Om 6.30 uur waren we echt klaarwakker dus douchen, ontbijten, pleiten.
Het BART (BayAreaRapitTransit) station is op redelijke loopafstand van ons hotel en brengt ons snel én voordelig naar hartje centrum.
We stappen na een goed kwartier in hartje San Francisco uit en gaan ons oriënteren op wat we willen gaan bekijken. We zijn er al snel achter dat de stad echt te groot is om alles te belopen en besluiten om - als echte toeristen - maar op de hop on/hop off bus te stappen. Het blijkt dat we een verstandige keuze hebben gemaakt want alle bezienswaardigheden liggen erg ver uit elkaar en bovendien krijgen we nu ook uitleg over alles wat we onderweg tegenkomen.

Aangekomen bij the Golden Gate Bridge stappen we uit de bus en staan oog in oog met een van de beroemdste bouwwerken ter wereld.
In het zonlicht blinkt hij echt als goud (bij mist torent hij boven de mistbanken uit). En wat hebben we een mazzel - a small miracle zegt de reisleidster - want het is prachtig helder weer waardoor de brug in volle glorie te bewonderen is en dat gebeurt maar zelden. We voelen ons zeer bevoorrecht.
Je kunt de brug over met de fiets maar dat vinden we iets voor watjes ;) dus gaan we lopen!
Ook al is er - naast de zeer drukke autoweg - een voetpad op the Golden Gate Bridge, het is een hele uitdaging om deze over te steken. Niet alleen is de brug zo'n 3km lang, het ligt een adembenemende 67 meter boven de waterspiegel. Bij sterke wind kan de brug bovendien maar liefst 7 meter afzwaaien.
Het geheel wordt ondersteund door enorme kabels, die verankerd zijn aan honderden staven in betonnen blokken met een trekkracht van maar liefst 25 miljoen kilogram.
Maar we hebben het gered; heen én terug gelopen en wat een geweldige ervaring die we beslist niet hadden willen missen.
Eenmaal terug bij het startpunt stappen we weer op de hop on/hop off bus, maken een wandeling door het Golden Gate Park, bezoeken de hippie wijk en eindigen weer in het centrum.
Inmiddels is het 16.30 uur geworden, zijn we rozig van de zon en de wind en hebben we flink honger gekregen dus eten we een heerlijke steak bij Lori's Diner, daar knapt een mens van op.
Nog even wat gewinkeld maar toen vonden we dat we voor vandaag genoeg gelopen hadden en gaan rond 19.00 uur maar weer eens op huis aan.

Morgen wachten Alcatraz, Fisherman's Warf en Pier 39!

Veel liefs van ons

• 12 Juni 2013 - 09:09

Chantal:

Jullie krijgen wat je toekomt! :))

• 12 Juni 2013 - 09:48

Rob Starren:

Alcatraz, altijd gevaarlijk om heen te gaan. Het schijnt dat ze altijd iemand achterhouden na de rondleiding. Bij thuiskomst moet John de serie Alcatraz maar eens downloaden.

Veel plezier.

• 12 Juni 2013 - 10:01

Marjolein:

Weer een hele ervaring rijker de GoldenGate-ervaring!! En dat tijdsverschil zorgt er wel voor dat jullie 'lekker' vroeg op zijn.....

Knuf

• 12 Juni 2013 - 11:03

Brenda P.:

Wow, klinkt gaaf allemaal! Ik begreep dat er inderdaad vaak mist in San Fransisco is, dus wat fijn dat jullie de Golden Gate Bridge wel konden zien! Veel plezier nog! Groetjes

• 12 Juni 2013 - 12:28

J.P.Haamans:

Zo snel hadden wij geen bericht meer verwacht, maar wat een ervaring die kan geen mens je meer afnemen.
    In zo'n korte tijd al heel wat gezien, grandioos.
    Veel liefs van ons. Ma en Pa.

• 12 Juni 2013 - 15:47

Robin:

Moeders, als je niet zo populair wilt zijn zit er een uitknop op je telefoon ;-)

Wel flink jaloers op alcatraz, ben benieuwd!

XX

• 12 Juni 2013 - 18:09

Monique En Gerard:

Het klinkt zo goed allemaal, en dat terwijl jullie er pas zijn!! :) Jose, je hebt echt schrijftalent, misschien kan je eens een reisdagboek(-je) uitgeven! :)
    Veel plezier morgen...Alcatraz!!!

• 12 Juni 2013 - 18:17

Pa En Ma Doezie:

Weer een dag om niet tevergeten en dan morgen naar het beruchten alcatraz ,veel plezier daar.
    Gr. Pa en Ma.

• 12 Juni 2013 - 19:58

Belia:

Superdag gehad dus! Ben het wel een beetje met Robin eens, ik dacht ook, zet uit dat ding!! Maar goed, als er wat is wil je het natuurlijk ook weten! Ben benieuwd naar Alcatraz!! Veel plezier morgen! xxx

• 13 Juni 2013 - 09:33

Chantal:

Zeg... ik zit nu de foto's te bekijken: kijken jullie een beetje uit met die semi-unisex kleding? ;)
    Levensgevaarlijk, straks gaan jullie nog op in de massa...

• 14 Juni 2013 - 15:30

Marion:

Haha Chantal, je hebt gelijk, wordt wel heel gewoon zo. Wat een geweldige foto's en gaaf dat jullie het zo getroffen hebben met weer. Je krijgt wat je toekomt, dat is duidelijk. Veel plezier morgen en hopelijk krijg je die broer van mij weer heelhuids mee. Liefs.