Dag 4 San Francisco - El Portal - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 4 San Francisco - El Portal - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 4 San Francisco - El Portal

13 Juni 2013 | Verenigde Staten, El Portal

Hallo lieve thuisblijvers,

We zijn er weer (voor eventjes). We hebben hier in El Portal inderdaad geen gsm- en internetbereik dus dan maar even via een vaste computer in de lobby van een naburig gelegen hotel om te laten weten dat we niet door de beren zijn opgegeten en heelhuids zijn aangekomen.

Afgelopen donderdag - onze eerste echte autoreisdag - zijn we weer vroeg wakker. Op zich niet erg want we hebben besloten om de toeristische route te rijden en de snelweg zoveel mogelijk te mijden.
We vertrekken om 08.30 uur en gaan eerst bij de Walmart boodschappen doen. We kopen er een koelbox voor onderweg en bevoorraden die meteen met water, frisdrank, broodjes en uiteraard wat lekkers, we zijn er klaar voor!

We reizen vandaag naar Yosemite, dwars door de Sierra Nevada. Onderweg genieten we volop van al het prachtige natuurschoon. Het ene moment rijden we door vrij vlak (boeren) landschap het andere moment rijden we door bergachtig gebied.
De 'neverlost' brengt ons feilloos waar we zijn moeten en komen klokslag 15.00 uur in onze lodge aan.
We eten gauw een te grote hamburger, trekken daarna onze 'stampers' aan en gaan snel weer de auto in op weg naar Yosemite National Park. Daar aangekomen - opnieuw een half uur in de auto - kopen we eerst een zgn. annual pass. Deze pas geeft een jaarlang toegang tot alle Nationale Parken in de VS en aangezien we de komende tijd nog veel van deze parken gaan bezoeken is dit veel voordeliger dan iedere keer een los toegangskaartje te kopen. We blijven tenslotte Hollanders!!

Yosemite is een Nationaal Park van 3000 vierkante kilometer met een ware explosie aan prachtige watervallen en monumentale rotswanden. We parkeren de auto en stappen vervolgens op een shuttlebus om op die manier het immense park een klein beetje te verkennen.
We komen ogen tekort; zo mooi, zo overweldigend...... we zijn er stil van.
We lopen nog een korte trail, maken een aantal prachtige foto's en besluiten om terug te gaan naar onze lodge. We zijn het aardig zat en hebben zin in een biertje.

Weer terug op onze thuisbasis maken we - onder het genot van de zo gewenste goudgele rakker - ons plan voor morgen. Het park is zo groot, we moeten keuzes maken.
Na een welverdiende douche, eten we op ons balkon een overgebleven broodje uit de koelbox en gaat om 22.00 uur - letterlijk en figuurlijk - het licht uit.

Veel liefs van twee bevoorrechte vakantiegangers

• 15 Juni 2013 - 00:03

Chantal:

Gaaf! Klinkt fantastisch!
    Dan maar even zo een berichtje! Enne de biertjes uit jullie koelkast... Die zijn er niet meer bij aankomst ;).
    Dikke kus

• 15 Juni 2013 - 01:50

Robin:

Hooi oudjes. Klinkt super. Geniet er nog maar even van.
    Xxx

• 15 Juni 2013 - 08:32

Rob Haamans:

Het is weer zo leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Ook leuk was de kaart die jullie gestuurd hebben naar Anouk! Dat vond ze toch wel verrassend, jullie in Amerika en dat er zo snel een kaart hier was. Ze heeft een fantastische lijst met cijfers, ze kwam 0,2 te kort voor een 10 voor Duits. Maar twee negens, een acht, paar zevens en een verdwaalde zes is meer dan een keurige lijst.
    Blijf genieten in Amerika, dan genieten wij hier ook!

• 15 Juni 2013 - 09:10

J.P.Haamans:

Hier zijn we er weer blij mee om het verhaal te lezen, wat een belevenis zeg.
    Het zal ook wel vermoeiend zijn zo'n reis en dan al die indrukken, geweldig.
    Geniet er met volle teugen van en blijf zo schrijven dan genieten wij mee.
    Veel liefs, Ma & Pa.

• 15 Juni 2013 - 10:56

Ans Harren:

hallo globetrotters!!
    wat een geweldig verslag iedere keer,in gedachten ga ik mee door het park,
    wel wat groter dan hier inhaarlem-noord!
    Nog veel plezier,groetjes ans.

• 15 Juni 2013 - 17:46

Jan En Marjolein Van Den Booren:

Het verslag is weer fantastisch, beeldend en uitgebreid!! Ik kan het bijna zelf zien.....
    Nog veel plezier daar vakantiegangers! Het is hier herfst ☔☁ bah!

• 15 Juni 2013 - 17:47

Jan En Marjolein Van Den Booren:

Oja ik heb een account aangemaakt vanderdenMoBo ben ik dus Marjolein knuffffff

• 16 Juni 2013 - 10:24

Marion:

Hoi Amerika ontdekkers,

Ik ben blij dat je niet een dagje overslaat met jullie verslagen, zou het nog gaan missen.:-)

Het is wel een bijzondere vakantie op deze manier, heel indrukwekkend, alleen de foto's al, laat staan als er zelf echt bij bent. Nog veel plezier en energie. Liefs. x