Dag 8 Ridgecrest - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 8 Ridgecrest - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 8 Ridgecrest - Las Vegas

17 Juni 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vanmorgen zijn we wat later opgestaan want we hoeven vandaag 'slechts' vier uur te rijden. We worden steeds bedrevener in het in- en uitpakken van de koffers dus dat is zo gepiept. Vervolgens rustig aan ontbeten, de koelbox weer gevuld en om half tien stappen we in onze trouwe Chevy.

De weg naar Las Vegas is een lang saai stuk, vrijwel één rechte weg. Eigenlijk kunnen we gewoon een baksteen op het gaspedaal leggen. We gaan opnieuw door de woestijn - hoewel het landschap er toch weer anders uitziet dan gisteren - en verruilen de staat Californië voor Nevada.
Onderweg drinken we koffie in het kleine woestijnplaatsje Barstow en gaan snel door want.....Las Vegas lonkt!!

Om half drie rijden we dan eindelijk Las Vegas binnen.
We zitten de komende dagen in MGM Grand met maar liefst 7 restaurants, 7000 kamers, en 3000 gokautomaten.
Het hotel is het op drie na grootste ter wereld en het grootste in de Verenigde Staten. Niet te bevatten en niet te omschrijven, het duurde dan ook even voor we onze kamer gevonden hadden!

'Always on the money' is niet voor niets de slogan van Las Vegas.
Het is net alsof je in een tijdmachine bent gestapt waarin werelden en tijdperken versmelten.
Aan de ene kant zie je de Eiffeltoren, even verderop een honderd meter hoge, zwarte pyramide en vanachter het Vrijheidsbeeld klinkt gegil uit een achtbaan in een wolkenkrabber landschap à la Manhattan. Tegelijkertijd barst er een vulkaan uit en stroomt gloeiende lava als een waterval van vuur richting de Strip.
Zijn we gek geworden..... hallucineren we..... teveel gedronken?? Niks van dit alles: het is gewoon Las Vegas!!
Wat een gekkenhuis, we moeten even omschakelen want we zijn de afgelopen week de rust van de natuurparken gewend en zijn niet voldoende voorbereid op deze heksenketel.
Bovendien is het bloedheet; de temperatuur loopt op tot dik boven de veertig graden. De woestijnzon is onbarmhartig en zorgt ervoor dat het té warm is om buiten te zijn.
We kopen daarom een tweedaagse kaart voor de monorail zodat we ons op die manier kunnen verplaatsen om - in ieder geval overdag - zo min mogelijk buiten hoeven te zijn.
Alle hotels aan de Strip zijn enorm groot en herbergen allemaal casino's, complete winkelcentra, restaurants, theaters en ieder hotel heeft zijn eigen thema. Zo heb je 'Paris' met o.a. de Arc de Triomphe en de Eiffeltoren, 'New York-New York' met het Vrijheidsbeeld en 'The Venetian' met het San Marcoplein en varen er zelfs gondels als op de Canal Grande.

We eten een hapje in ons eigen hotel in 'Rainforest', en het is net alsof we middenin de jungle zitten. Brullende apen, trompetterende olifanten en alsof dat nog niet genoeg is volgt er een flinke (nagebootste) onweersbui. Lekker, heb ik dat....... lees bangepoeperd.
Als de zon onder is, wordt het een ietsiepietsie koeler en dwalen we over de Strip en beproeven ons geluk in een van de casino's. We spelen uiteindelijk quitte en zoeken (met recht) rond 1.00 uur ons bed op.
Morgen wacht een nieuwe Vegas-dag!

• 18 Juni 2013 - 20:20

Yoki:

Wat zal dat een een rare gewaarwording zijn geweest, van de stlte in het woestijn gebied, naar de heksenketel in L.A.! Is het niet net daar of je in Maduradam loopt, met al die kopieën van bezienswaardigheden uit verschillende landen? Wel een geweldige mooie reis jongens, geniet ze! Wij genieten van de verslagen die nog zullen volgen, toch? Groetjes xx

• 18 Juni 2013 - 21:06

Belia:

Kan me (niet helemaal natuurlijk) voorstellen dat het een wat grote overgang was, en jij bangepoeperd? als je beschrijft hoe hoog jullie zijn geweest door death valley enz....brrr... ik ben pas een bangepoeperd! Ben benieuwd of jullie vandaag nog wat hebben gewonnen!!! Succes Liefs Belia

• 18 Juni 2013 - 21:44

Jan En Marjolein Van Den Booren:

Wat een verschil zeg! Eerst alleen maar foto's van weidse landschappen en nu hotels, winkels, gondels.....
    Veel plezier ik hoop dat jullie wat winnen! Duimennnnnn!!

Knuf

• 19 Juni 2013 - 23:06

Marion:

Niet alleen temperatuur verschillen, maar ook cultuur verschillen, en zoals alles in America, zo groot!
    Wat een overgang zeg. Volgens mij kom je ogen tekort daar. Inmiddels weet ik dat het geluk niet echt met jullie was, maar ach, jullie hebben elkaar. Veel plezier nog in Vegas. x