Dag 15 Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 15 Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 15 Grand Canyon

24 Juni 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vanmorgen gingen we bijtijds op weg naar de Grand Canyon. We waren heel benieuwd want we hebben de afgelopen twee weken al zo veel mooie natuur gezien dat we een beetje bang waren dat het niet aan onze hooggespannen verwachtingen zou voldoen.
Maar we werden niet teleurgesteld: onbeschrijfelijk, adembenemend, indrukwekkend... Ondanks dat we er veel over gelezen hebben en al vele foto's hebben gezien waren we totaal verrast door wat we zagen.
Een zo prachtig natuurfenomeen dat we ons met de beste wil van de wereld niet konden herinneren iets mooiers te hebben gezien dan dit, maar vooral dat we er stil van werden en beseften dat we iets aanschouwden dat bijna niet te bevatten is.
Niet voor niets wordt de Grand Canyon beschouwd als een van de zeven wereldwonderen der natuur.

De Colorado rivier heeft op zijn 2700 kilometer lange reis het wereldwonder Grand Canyon geschapen. De Grand Canyon is 450 kilometer lang, maximaal 30 kilometer breed en 1,6 kilometer diep.
In de rotsformaties zie je een enorme explosie van kleuren en vormen als de zon met de schaduwen speelt en de rots lagen laat gloeien in talloze kleuren rood.
Het is vandaag alleen flink bewolkt waardoor de kleuren iets minder mooi zijn maar heeft tegelijkertijd het voordeel dat het niet zo warm is. Er staat ook veel wind waardoor alle helikoptervluchten - tot teleurstelling van velen - worden afgelast.

We lopen een trail van Powell Point naar Hopi Point en vervolgens naar Mohave Point en lopen zo ruim 5 kilometer langs de rand van de Grand Canyon.
Onderweg eten we onze meegenomen lunch met uiteraard fantastisch uitzicht en zeggen bij elke hap minstens één keer: "mooi hè".
Met de shuttlebus gaan we nog diverse andere mooie uitzichtpunten langs en maken uiteindelijk meer dan 200 foto's. Wat jullie hier zien is dus maar een hele kleine selectie.

Rond 19.00 uur zijn we weer - moe en rozig - terug in het hotel.
We gaan snel even douchen en eten/drinken vervolgens heerlijk bij de plaatselijke Italiaan.
Wat een SUPERDAG!!!

Vandaag was ons laatste bezoek aan een Nationaal Park en ruimen we de stampers voorlopig even op want vanaf morgen bezoeken we alleen nog steden, te beginnen met Phoenix waar het maar liefst 42 graden is.
Ik voorzie daarom morgen een bezoek aan een shoppingmall met airco!!

• 25 Juni 2013 - 12:17

J.P.Haamans:

Het is toch bijna niet voor te stellen die afstanden, zoals de Colorado rivier. En jullie zien toch ontzettend veel hoor teveel om alles goed in je op te nemen, maar gelukkig hebben jullie de foto's nog.
    Vandaag staat er stukje met foto in de krant de waaghals Nik Wallenda die als eerste man ooit in de nacht van zondag op maandag de Grand Canyon is overgestoken op een koord. Het was 425 meter en op een hoogte van 457 meter. Dus we hebben een kleine indruk hoe de afstanden zijn. Geniet nog maar veel en veel lieve groeten van ons, Ma & Pa.

• 25 Juni 2013 - 20:18

Belia:

Schitterend weer hoor, kennelijk zien jullie ook nog andere "mensen", tenminste...ik zie een foto van jullie samen! Zal wel een behoorlijke overgang zijn naar de stad, maar dit is in the pocket!!
    Goeie reis verder! Liefs Belia

• 25 Juni 2013 - 20:56

Pa En Ma Doezie.:

Hallo globetroters wat een prachtige foto's eneen fantastische vakantie hebben jullie,
    geniet er nog maar van, want voor je het weet zijn jullie weer op weg naar het grillige
    thuisland.Lieve gr.van ons Pa en Ma.

• 25 Juni 2013 - 21:12

Jan En Marjolein Van Den Booren:

Weer even schitterend als de rest! Op foto 18 van jullie serie op deze site zie ik achter de voorste rotsformatie een grijze met het gezicht van een Mexicaan met een hoedje erin......gaaf hè!!
    Kijk uit naar volgende verslag en fotoreeks!!

Knuf

• 29 Juni 2013 - 18:34

Marion:

Ik ben blij met de foto's, want het had niets voor mij geweest met mijn hoogtevrees. Qua conditie had ik het ook al lang afgelegd, wat een afstanden en kilometers. Jullie schoenen zullen wel aardig versleten zijn. Veel plezier straks in de stad en geniet van de vele airco's daar. xx