Dag 1 Amsterdam - Malaga - Almūnécar - Reisverslag uit Almuñécar, Spanje van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 1 Amsterdam - Malaga - Almūnécar - Reisverslag uit Almuñécar, Spanje van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 1 Amsterdam - Malaga - Almūnécar

16 Mei 2017 | Spanje, Almuñécar

Na een zeer voorspoedige reis waarbij we zelfs een half uur eerder landen dan gepland, staan we rond 19:45 uur bij de balie van het autoverhuurbedrijf om onze huurauto op te halen.
De rij voor ons valt mee maar we merken al snel dat het lang gaat duren. We weten uit ervaring dat het veel administratieve rompslomp is maar slechts 1 persoon voor de afhandeling en het feit dat we in Spanje (mañana mañana) zijn, helpen hierbij niet echt. We blijven geduldig want we hebben immers vakantie.......
Een klein uurtje later lopen we uiteindelijk met de felbegeerde autosleutel naar de onderliggende garage waar onze auto klaarstaat. Yesss, we kunnen op pad!!!

Helaas blijkt de werkelijkheid weerbarstig want we krijgen het navigatiesysteem maar niet in beeld. Het handboek geraadpleegd, iemand erbij gehaald maar de eindconclusie is dat er geen navigatiesysteem geïnstalleerd is.
'U moet maar weer terug naar de klantenservice'......
Daar aangekomen mogen we van de wachtenden gelukkig 'even' voor en gaan we, met veel excuses, een nieuwe poging wagen. Deze keer lukt het allemaal wel en gaan we vol goede moed onderweg. De routeplanner geeft aan dat we over 5 kwartier op onze eindbestemming zullen zijn maar ons onderbuikgevoel zegt iets anders want we rijden rondjes en we zien op de borden steeds maar aeroporto staan.
Ons gevoel blijkt terecht want een kwartier later staan we weer voor de ingang van het autoverhuurbedrijf......^#>~!,^
Hetzelfde mannetje erbij: navigatiesysteem kapot. 'U moet maar weer terug naar de klantenservice'. Wij vragen ons af of dit echt nodig is en hij zegt dat het misschien is opgelost als we het systeem resetten. Dat eerst maar eens proberen en gelukkig is dat de oplossing....pffffff.
We vervolgen - inmiddels niet meer zo in vakantiestemming want we hebben honger en het is stikdonker - onze weg naar Almunecar. Maar waarom wordt in het systeem wel de plaats maar niet de straatnaam herkend?? We zien wel, eerst maar eens de 5 kwartier naar Almunecar rijden dan zien we daar wel verder.
Eenmaal daar aangekomen is het plaatsje veel groter dan gedacht en wordt de straatnaam nog steeds niet herkend. Het is inmiddels 22:45 uur en we hebben werkelijk geen idee waar we moeten zijn.
We bellen met het hotel maar helaas spreekt de receptioniste slecht Engels dus daar worden we ook niet veel wijzer van.
Het geluk lijkt met ons: we treffen op de hoek van een straat een paar nietsdoende politieagenten die met ons te doen hebben dus we worden onder politie escorte naar het hotel gebracht..... denken we.
In the middle of nowhere stoppen ze ineens, met de mededeling dat ze naar een spoedgeval zijn geroepen dat we 'zo en zo' moeten rijden dan vinden we het wel. Niet dus >}*~*,

We rijden maar weer terug naar ons beginpunt en daar treffen we een behulpzame Spanjaard die weliswaar geen woord Engels spreekt maar die wederom voor ons met het hotel belt en we er met veel moeite achterkomen dat het hotel niet in Almunecar ligt maar in het naburige plaatsje La Herradura. We toetsen de gegevens in en ja hoor nu wordt het adres godzijdank wel herkend en een klein kwartiertje later staan we voor de deur van ons hotel!!
Het is inmiddels ver na twaalven en zijn blij met de meegenomen zak krentenbollen en een flesje water.
Dat er geen airco en toiletpapier aanwezig is doet even niet ter zake, we zij blij met een bed!
We hoeven gelukkig niet als zwervers de nacht door te brengen.

Het is inmiddels woensdagochtend; het ontbijt zit erin en we vertrekken zometeen naar Granada.

Liefs van ons

• 17 Mei 2017 - 20:42

Marjolein:

Lieve vrienden, wat een bijzondere manier om je vakantie te beginnen. Heel veel plezier en ik duim voorjullie dat er geen auto pech, navigatie pech, krijgen.

Dikke knuffel a su salud

• 19 Mei 2017 - 15:07

Marion:

Tjeetje, wat een verhaal zeg. Pff. Jullie hebben echt altijd wat tijdens vakanties. Nog maar even goed nadenken over volgend jaar. :) Lieverds, heel veel plezier. X