Dag 10 St. Petersburg downtown - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 10 St. Petersburg downtown - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 10 St. Petersburg downtown

09 November 2016 | Verenigde Staten, Saint Petersburg

Na een korte nacht - waarin we live met de wrede werkelijkheid worden geconfronteerd dat Donald Trump de nieuwe president van de Verenigde Staten is geworden - staan we met een katerig gevoel op.

De temperatuur is prima maar het is bewolkt dus we besluiten naar St. Petersburg (downtown) te gaan want als je hier bent mag een bezoek aan het Dali museum niet ontbreken. Hier is de grootste collectie van de geniale, excentrieke meester te vinden met meer dan 2000 voorwerpen, waaronder 96 olieverfschilderijen.
Zo heb je als bezoeker een vrij volledig beeld over Dali's kunst met belangrijke schilderijen uit elke periode.
Het prachtige gebouw stelt het museum in staat deze kunst te beschermen en te promoten. Het is een gebouw waardig voor de schoonheid en pracht van Dali's kunst.

We brengen er een aantal uurtjes door en lunchen heerlijk bij een naastgelegen Italiaans restaurant.
Inmiddels is de zon weer gaan schijnen dus de hoogste tijd voor een paar uurtjes in de hangmat op het strand; we hebben immers nog wat slaap in te halen!

• 10 November 2016 - 07:33

Belia:

Kijk, dat is nou lekker vakantie vieren, beetje cultuur, beetje rusten, goede combi! Heerlijk, geniet nog maar even lekker, en even voor jullie informatie, het regent momenteel pijpenstelen, het is nog donker buiten (wordt het nog licht vandaag?), dus.....geniet voor ons allemaal van een heerlijk zonnetje!! Liefs Fred en Belia

• 10 November 2016 - 15:05

IMG _ 2912 hebben wij een poos boven de bank gehad. Het heet The Hallucinogenic Toreador..... Echt mooi vind ik zijn kunst. Wij zijn in Spanje in het Dalí museum geweest en in zijn huis in Portlligat. Dit museum ziet er ook echt op zijn Dalí's uit.
    Lekker hoor zo'n vakantie met de combi van rusten op het strand en mooie dingen zien.

Knuffel Marjolein

• 10 November 2016 - 15:05