Hier zijn we weer - Reisverslag uit Tuban, Indonesië van johnenjose - WaarBenJij.nu Hier zijn we weer - Reisverslag uit Tuban, Indonesië van johnenjose - WaarBenJij.nu

Hier zijn we weer

Door: John en José

17 Oktober 2010 | Indonesië, Tuban

Hallo lieve thuisblijvers,

Hier weer even een berichtje met een laatste update.
Gisteren hebben we dus de excursie naar het noordelijk gedeelte van Bali gemaakt.
De noordkust van Bali staat in groot contrast met de groene rijstterrassen en het regenwoud van Centraal Bali. Het is letterlijk afgesneden van de rest van Bali door de vulkanen die van oost naar west lopen. Het noordelijk gebied is bekend om het droge klimaat, de wijngaarden en de zwarte lavastranden.
We werden al om 7.30 uur opgehaald en zijn (weliswaar met de auto) hoog de bergen in geklommen waar we vervolgens een wandeling door de rijst- en kruidnagelplantages hebben gemaakt. Vooral de rijstterrassen bij Pupuan waren zeer indrukwekkend.

Toen doorgereden naar Singaraja, ooit de hoofdstad van Bali. Deze stad was ooit, voordat wegen werden aangelegd door de bergen naar het zuiden, enorm onder invloed van Nederlandse zeehandelaren.
Toen naar Lovina waar we een heerlijke lunch kregen geserveerd.

Na de lunch gingen we door naar de tweeling-meren Tamblingan en Buyan waar we onderweg veel makaken apen zagen die zich tegoed deden aan achtergebleven etensresten. Aangekomen in Gitgit maakten we, wederom door de rijstvelden, een wandeling naar de waterval.
Toen we vervolgens weer verder reden naar het kratermeer Bratan met daarop de tempel Ulun Danu begon het helaas flink te regenen maar met een paraplu in de aanslag hebben we daar toch nog een poosje rondgewandeld. Jammer is dan wel dat de foto's iets minder mooi zijn als dat je zou verwachten :(
Hierna nog een lokale markt bezocht en vervolgens weer richting "huis" waar we rond 18.00 uur hongerig en moe aankwamen en verzuchtten dat we zelfs voor een hapje eten er geen kracht meer voor hadden....
Natuurlijk hebben we dat toch gedaan want de inwendige mens moet wel goed verzorgd worden maar we zochten wel vroeg ons mandje op.

We gaan zo dadelijk lekker naar de Spa om ons vermoeide lijf uitgebreid te laten masseren en ga ik met mijn poezelige voetjes in een paraffine badje want die hebben de afgelopen dagen flink moeten afzien.
Hoop er vanavond nog even tijd voor te hebben om foto's te plaatsen maar de internetverbinding is erg traag en daarom duurt het uploaden erg lang.
Maar wie weet.........

Veel liefs van nog steeds genietende vakantiegangers.

P.s. Na een zeer verkwikkende massage en een extra opkikkertje voor mijn vermoeide voeten toch nog de foto's weten te plaatsen :)

• 17 Oktober 2010 - 09:54

Belia:

Nou....hier schijnt toevallig ook de zon hoor!!! Helaas wel met 8 graden!! hahahahaha, zielig voor je voetjes, maar je moet er wat voor over hebben nietwaar?? Veel plezier verder!! kuzzz

• 17 Oktober 2010 - 11:16

Robin:

Ja hoor, jullie zullen wel moe zijn inderdaad.. Pff stelletje oudjes! Wat een mooi gebied zeg, super gaaf! Voor ons nog even aftellen maar het begint al echt dichtbij te komen. Dikke kus en veel plezier nog. Enne, kijk een beetje uit de komende dagen met wat jullie gaan doen, straks raak je oververmoeid. Xx

• 17 Oktober 2010 - 16:01

Marjolein:

Wat een mooie foto's ik vond ze niet zo slecht je kan duidelijk zien dat het regent.
    Ik vind die rood/zwart geblokte rokken van de mannen wel erg mooi :(. Misschien wat voor John;). Nou genieten lukt dus prima en neem wat van die verse groenten van die markt mee ziet er heerlijk uit. Knuffel

• 17 Oktober 2010 - 18:24

Marion:

Hoi J&J,
    Even een klein berichtje van ons vanuit Gran Canaria. Geen last van moeije voeten, geen last van regen, alleen maar mooie strak blauwe luchten en 28 graden. Wel leuk om hier even te kijken hoe lekker jullie het daar hebben. Geniet er nog even van, gaan wij ook nog even doen. Groetjes F&M.

• 17 Oktober 2010 - 18:51

Joke:

jongens, ik zit gewoon te genieten van jullie reis verhaal. José mijn complimenten, wat schrijf je toch leuk. Als ik het zo allemaal lees, dan krijg ik zelfs de kriebels, om misschien toch ook eens de stoute schoenen aan te trekken, het lijkt me schitterend! Maar het lange vliegen, daar zie ik echt tegen op. 3 uur vliegen is tot nu toe mijn max. maar wie weet, na het verder lezen van jullie reis verslag dat het toch nog eens gaat gebeure. Nogmaals dank en ik zie al weer uit naar het volgende verslag.
    Geniet lekker nog en tot horens.
    lieve groetjes, Joke

• 18 Oktober 2010 - 10:20

Ma & Pa Haamans:

Hallo vacantiegangers,
    Wat een mooie foto's en niet te vergeten het verslag, in een woord geweldig.
    Zoals we begrijpen genieten jullie wel van het geheel. De foto van Jose alleen is wel een goede trekpleister voor aankomende reizigers.
    Veel plezier nog en de groetjes van ons, dikke knuffel van ons beide.
    Ma en Pa H.