Dag 5 en 6 New York en Brooklyn - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 5 en 6 New York en Brooklyn - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 5 en 6 New York en Brooklyn

13 Oktober 2015 | Verenigde Staten, New York

Maken jullie je maar geen zorgen, we zijn niet van de aardbodem verdwenen maar we maken lange (wandel) dagen en zodoende is er niet altijd gelegenheid of zin om 's avonds nog een verslag te schrijven.
Gisteren (maandag) hadden we onszelf een shopdag beloofd. Van diverse lieve mensen hadden we een wensenlijstje doorgekregen en die hebben we - zo goed als mogelijk - ingewilligd maar dat kostte in een enkel geval meer tijd en moeite dan van te voren was voorzien.
Het klinkt niet ver: bijvoorbeeld 'even' van de 57ste naar de 34ste straat (horizontaal) maar dan kun je ook nog van 3th avenue naar 8th avenue (verticaal) en dan ben je zomaar een uur enkele loopreis verder!
Het is goed voor de conditie, zullen we maar zeggen want tot nu toe hebben we er al 90 wandel kilometers opzitten :)

Vandaag (dinsdag) namen we eerst de metro naar het zuiden van Manhattan om vervolgens over de Brooklyn Bridge naar Brooklyn te lopen. Brooklyn is een van de vijf stadsdelen van New York en is een Engelse verbastering van het Nederlandse Breukelen.
Na een heerlijke lunch liepen we in omgekeerde richting weer terug naar Manhattan om vervolgens door te lopen naar One World Trade Center om daar het observatiedek te bezoeken. Hiervandaan heb je vanaf de 102de verdieping en op zo'n 400 meter hoogte hét uitzicht op en over Manhattan. Wow.... in een woord geweldig, het is jammer dat deze indrukken onvoldoende op foto zijn vast te leggen.
Hierna was het weer de hoogste tijd om richting het hotel te gaan want het was al met al weer een lange dag en er moet natuurlijk ook nog een hapje gegeten worden! Maar niet voor er even een verslag is geschreven :)

• 14 Oktober 2015 - 09:53

Marjolein:

Ik vind de foto's echt adembenemend (vooral als je hoogtevrees hebt

• 14 Oktober 2015 - 09:55

Marjolein:

Hè wat raar de helft van mijn tekst is verdwenen.....

• 14 Oktober 2015 - 19:48

E.M.Haamans:

Wat een piepkleine letters op het reisverslag,maar met een leesbril en een loupe komt alles goed. Alweer met veel genoegen gelezen hoe jullie het zo naar je zin hebben.Jammer dat de koek bijna op is maar wanneer het allemaal goed gaat kun je met plezier op deze dagen terugzien. Ik werns jullie een hele fijne vlucht terug en een veilige thuiskomst. Het is hier wel erg koud,zelfs in Limburg is er sneeuw gevallen, dat beloofd wat (misschien) voor de winter. Heel veel liefs van Mama