Dag 7 New York - Central Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu Dag 7 New York - Central Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van johnenjose - WaarBenJij.nu

Dag 7 New York - Central Park

14 Oktober 2015 | Verenigde Staten, New York

Vandaag was het wederom prachtig weer en daarom besloten we niet in de schaduw van de wolkenkrabbers te blijven lopen maar opnieuw naar Central Park te gaan. Dit park - het groene hart in een betonnen stad - is zo groot en zo mooi dat daar nog genoeg te ontdekken was. Een oase van rust in de verder zo hectische stad.
Zodra je Central Park binnenwandelt merk je al snel dat het geluid van de stad steeds verder wegebt. Naarmate je dieper het park inloopt hoor je het verkeer steeds minder tot er een moment is dat de grote drukke stad ineens helemaal verdwenen lijkt te zijn.

Natuurlijk mocht een bezoek aan Strawberry Fields - een gedenkplaats ter nagedachtenis aan John Lennon - niet ontbreken.
Deze gedenkplaats is een verwijzing naar het liedje 'Strawberry Fields Forever' en werd onthuld op 9 oktober 1985. Dit is de dag dat John Lennon 45 jaar geworden zou zijn als hij nog leefde.

En dan...... zit onze heerlijke vakantie er bijna op. Nog één nachtje en dan vliegen we morgenavond (donderdag) om 20.00 uur - Amerikaanse tijd - weer richting huis. Nog even wat laatste inkopen doen en dan is het klaar.
Wat hebben we genoten en wat hebben we veel gezien!! Voor een ieder die er nog nooit is geweest: BESLIST EEN AANRADER!!!

• 15 Oktober 2015 - 08:31

Ineke Roeland:

John en José,

We hebben genoten van jullie prachtige reisverslagen en foto's.
    Wensen jullie een goede terugreis naar Nederland/Amsterdam.
    En rust lekker uit van jullie vele wandelingen en opgedane indrukken.
    Maandag weer fris en uitgerust aan het werk

• 15 Oktober 2015 - 11:37

Marjolein :

Het was weer fantastisch om virtueel met jullie mee te lopen in deze fantastische stad

• 15 Oktober 2015 - 13:08

Ans Harren:

lieve John en José,
    zo is de laatste vacantiedag daar,maar wat hebben julie veel gezien en genoten!
    Het was heel leuk jullie verslagen te lezen.
    Ik wens jullie een goede vlucht naar huis,prettig weekend en een goede
    werkstart!
    Liefs, ans..

• 15 Oktober 2015 - 16:25

Ma Doezie:

John en Jose ik wens jullie een goede vlucht terug naar ons natte kikkerlandje,
    Gr.Ma Doezie.